به گزارش ایرنا، هادی زارع پور روز دوشنبه در نشست خبری با موضوع فعالیت‌ های سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: میزان باسوادی افراد 10 تا 49 سال به عنوان جمعیت هدف سوادآموزی در این استان 92.7 درصد بوده که 2 درصد کمتر از میانگین کشوری است.
وی نرخ باسوادی زنان کهگیلویه و بویراحمد را 89.4 درصد اعلام کرد و افزود: این میزان چهار درصد کمتر از میانگین کشوری است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: شهرستان‌ گچساران با 96.6 درصد بیشترین و شهرستان کهگیلویه نیز با 88.2 درصد کمترین نرخ باسوادی را در کهگیلویه و بویراحمد دارند.
زارع پور عنوان کرد: امسال چهار هزار و 620 نفر در کهگیلویه و بویراحمد زیر پوشش فعالیت های سوادآموزی قرار گرفتند.
وی ابراز داشت: این تعداد شامل 2 هزار و 500 نفر در دوره سوادآموزی، یک هزار و 100 نفر در دوره انتقال و یک هزار و 20 نفر در دوره تحکیم سواد است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال 740 نفر در قالب 74 حلقه با شرکت در طرح آموزش حلقه ‌های کتابخوانی در دوره تحکیم سواد زیر پوشش قرار گرفتند.
زارع پور اظهار داشت: طرح خواندن با خانواده با پوشش 700 نفر در دوره سوادآموزی و 500 نفر در دوره انتقال با هدف تقویت مهارت خواندن و نوشتن افراد کم سواد در حال اجرا در کهگیلویه و بویراحمد است.
وی افزود: 99 درصد فعالیت های سوادآموزی در کهگیلویه و بویراحمد به صورت برون سپاری و از طریق هشت مؤسسه و تشکل مردم نهاد و یک درصد مابقی نیز با مشارکت فرهنگیان این استان انجام می‌ شود.
زارع پور بیان کرد: 23 دستگاه اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بر اساس انعقاد تفاهم نامه با اداره کل آموزش و پرورش این استان در زمینه سوادآموزی همکاری می ‌کنند.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395 تعداد 34 هزار و 106 نفر از جمعیت هدف سوادآموزی (10 تا 49 سال) در استان بی سواد هستند که از این تعداد 24 هزار و 901 نفر زن و 9 هزار و 205 نفر نیز مرد هستند.
سید حمدالله خواهش نیک اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ نرخ باسوادی رتبه 26 را در کشور دارد.
وی افزود: علاوه بر فعالیت های سوادآموزی برخی مهارت ها نیز به افراد کم سواد و بی سواد کهگیلویه و بویراحمد آموزش داده می ‌شود.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در همین راستا هفت مرکز یادگیری محلی ویژه کم سوادان و بی سوادان استان راه اندازی شده و افزون بر 600 نفر نیز در آنها مهارت های زندگی، اجتماعی و حقوق شهروندی را فرا می گیرند.
خواهش نیک عنوان کرد: به زودی نیز یک مرکز یادگیری محلی در زندان مرکزی یاسوج ویژه زندانیان کم سواد و بی سواد راه اندازی می ‌شود.
وی ابراز داشت: امسال افزون بر 53 نفر از زندانیان کهگیلویه و بویراحمد زیر پوشش فعالیت‌ های سوادآموزی قرار گرفتند.
خواهش نیک گفت: امسال نخستین طرح «نماز کلید بهشت» در شهرستان دنا برای سوادآموزان اجرا شد و در هر کلاس آموزش دهندگان به آموزش عملی نماز و احکام برای سوادآموزان پرداختند.
وی اظهار داشت: امسال برای نخستین بار 10 کلاس آموزش رایانه برای سوادآموزان دوره انتقال کهگیلویه و بویراحمد در نقاط مختلف این استان برگزار شد.
خواهش نیک افزود: امسال 2 مسابقه با موضوع شعار سال رهبر معظم انقلاب و پرسش مهر رئیس جمهوری بین سوادآموزان دوره انتقال کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
وی بیان کرد: امسال هشت کارگاه آموزشی نماز با مشارکت ستاد اقامه نماز کهگیلویه و بویراحمد در 13 شهرستان و منطقه استان برگزار شد.
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.