رحمان خادم روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه در طول دولت تدبیر و امید 230 روستای کهگیلویه و بویراحمد گازرسانی شده است افزود: تحقق گازرسانی به این تعداد روستا باعث برخورداری از این زیرساخت مهم در دوردست‌ترین مناطق این استان خواهد شد.
وی ادامه گازرسانی به مناطق باقی مانده را به دلیل سختگذر بودن مناطق باقی مانده و هزینه چند برابری آن دشوار دانست و گفت: معمولاً برای گازرسانی به هر واحد مسکونی 60 میلیون ریال هزینه می‌شود اما در مناطق دوردست هزینه‌های 120 میلیون ریالی برآورد شده است.
وی اظهار داشت: گازرسانی به شهرهای دیشموک و قلعه رئیسی و 144 روستا، 38 روستای ممبی و سرآسیاب، پروژه کت با 10 روستا، جوه کار با 30 روستا، چین 9 روستا، سادات محمودی هفت روستا از طرح‌های مهم در حال اجرای شرکت گاز در این استان است.
خادم بیان کرد: ادامه روستاهای چین شامل 16 روستا، پراشکفت 6 روستای و 14 روستای بویراحمد از برنامه‌های مهم گازرسانی کهگیلویه و بویراحمد در سال آینده است.
خادم گفت: تکمیل گازرسانی به شهرهای قلعه رئیسی و دیشموک و روستاهای اطراف از قطع 17 هزار اصله درخت در طول سال جلوگیری خواهد شد.
خادم با بیان اینکه این طرح در سال 1395 شروع شد افزود: اجرای 74 کیلومتر خط انتقال لوله فلزی و 300 کیلومتر خط پلی اتیلن از بخش‌های عملیاتی این طرح است.
وی افزود: در دهه فجر امسال 37 کیلومتر از این طرح از سه راهی طولیان تا جاورده انجام شده و علمک گذاری آن نیز در دست انجام است.
خادم از تکمیل اجرای خط انتقال اصلی طرح گازرسانی شهرهای قلعه رئیسی و دیشموک تا هفته دولت سال آینده خبر داد.
خادم ابراز داشت: سخت گذر و کوهستانی بودن، وجود موانعی مانند رودخانه و نیاز به 500 متر کوهبری با 40 متر ارتفاع از سختی‌های این طرح است.
خادم تصریح کرد: جشن سبز مناطق دارای شرایط گچساران سال گذشته انجام شده و شهرستان‌های باشت 91 درصد، بویراحمد 82 درصد، دنا 86 درصد، چرام 86 درصد، لنده 67 درصد، کهگیلویه 59 درصد و بهمئی 38 درصد تاکنون گازرسانی انجام شده است.
وی ابراز داشت: تاکنون 77 درصد از مناطق روستایی کهگیلویه و بویراحمد از نعمت گاز بهره مند شده‌اند.
مدیر عامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پیش بینی می‌شود که جشن سبز گازرسانی به‌زودی در شهرستان باشت انجام شود.
خادم از اخذ مجوز خاص گازرسانی به 21 روستای شهرستان باشت در قالب 2 طرح خبر داد و افزود: یکی از این طرح‌ها تا پایان امسال کلنگ زنی و یکی دیگر پس از بهره برداری از جاده باشت به چرام عملیات اجرایی آن شروع می‌شود.
تعداد روستاهای بهره‌مند از نعمت گاز در کهگیلویه و بویراحمد 583 روستا است.
کهگیلویه و بویراحمد یک هزار و 700 روستای دارای سکنه دارد.
هم اکنون بیش از 170 هزار مشترک شرکت گاز در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که بیش از 52 هزار مشترک در مناطق روستایی سکونت دارند.
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.