به گزارش ایرنا، زمان خوب روز شنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس اداره ثبت اسناد و املاک گچساران افزود: برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده و تجاوز به اراضی ملی برای این اراضی سند مالکیت تک برگ صادر شده است.
وی بیان کرد:800 هزار هکتار از اراضی ملی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون در سامانه بانک اطلاعات جامع زمین جانمایی شده است.
خوب اظهار داشت: 141هزار سند مالکیت کاداستری(تک برگ) از سوی ادارات ثبت اسناد و املاک این استان تاکنون صادر شده که 25هزار و 836 جلد در سالجاری بوده است.
وی تصریح کرد: امسال 249میلیارد ریال از مطالبات بانک ها و موسسات مالی اعتباری در استان وصول شده است.
خوب اظهار داشت: 11 هزار و 563 مورد معاملات غیرمنقول اشخاص حقیقی و حقوقی در 58 دفترخانه اسناد رسمی کهگیلویه و بویراحمد ثبت شده است.
وی گفت: اجرای طرح شمیم(شبکه مدیریت یکپارچه ملک) که گام بزرگی در راستای تهیه نقشه های ارتفاعی با سرعت بالاست، هم اکنون در استان اجرایی شده است.
وی تصریح کرد: با اجرای طرح شمیم تثبیت موقعیت املاک در کاداستر دقیق تر و صحیح تر انجام و باعث جلوگیری از تداخل و تعارض املاک می شود و در عمل نیز استقرار پلاکهای ثبتی در موقعیت جهانی صحیح تر انجام می شود.
وی اظهار داشت: از دیگر مزیت‌های راه اندازی سامانه شمیم جلوگیری از هرج و مرج‌های مالکیتی پس از حوادث غیرمترقبه است و چنانچه از این پس با وقوع بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله، حدود املاک از بین برود شبکه شمیم از بروز بسیاری از مشکلات ها در این حوزه جلوگیری می کند.
در این آیین از زحمات حسین فرخی تقدیر و محمد زمانی به عنوان رییس اداره ثبت اسناد و املاک گچساران معرفی شد.
2082/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.