به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی روز دوشنبه در نشست با جمعی از مسئولان و کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج به مناسبت سالروز تأسیس این نهاد حمایتی، اظهار داشت: در این صورت مددجویان کمیته امداد استان عزتمندانه تر زندگی می کنند و نیازمند دریافت کمک های مادی و یا مستمری ماهانه نیستند.
وی افزود: لازم است که به جای پول پاشی بین مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد به دنبال ایجاد عزت اقتصادی برای آنان بود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: باید در طرح اشتغال فراگیر که اجرای دقیق و کامل آن همواره مورد تأکید مسئولان اجرایی کشور و این استان است مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مورد توجه جدی تری قرار گیرند و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به آنان در اولویت کاری متولیان امر باشد.
احمدی عنوان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد تاکنون با اقدام های مطلوب در حوزه اقتصادی توانسته بسیاری از افراد و خانوارهای زیر پوشش به ویژه در مناطق روستایی استان را خودکفا و از خط فقر خارج کند.
وی ابراز داشت: کمیته امداد یکی از مهمترین یادگارهای امام خمینی (ره) است و از زمان تأسیس تاکنون خدمات ارزنده ای در حوزه های بهداشت و درمان، مسکن، اشتغال، ازدواج و آموزش به نیازمندان و مستضعفان به عنوان جامعه هدف خود ارائه کرده و در راستای رفع محرومیت در کشور نیز گام های اساسی برداشته است.
احمدی گفت: با وجود تلاش های گسترده کمیته امداد امام خمینی (ره) در کشور و کهگیلویه و بویراحمد هنوز با وضعیت مطلوب و ایده آل فاصله زیادی وجود دارد.
کتاب زندگینامه سید قادر خیراندیش تنها شهید امدادگر کهگیلویه و بویراحمد با عنوان «ماه چهارمه» در این نشست رونمایی شد.
این کتاب توسط مرضیه جوشن از فعالان رسانه ‌ای کهگیلویه و بویراحمد گردآوری و با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌ های دفاع مقدس استان به چاپ رسیده است.
سید قادر خیراندیش سال 1335 در روستای «چهارمه» از توابع شهرستان کهگیلویه متولد و 16 اسفند سال 1366 نیز در منطقه عملیاتی «سقز» کردستان به درجه رفیع شهادت نائل شد.
14 اسفند سالروز تأسیس کمیته امداد به فرمان امام خمینی (ره) در سال 1357 است.
32 هزار خانوار با جمعیتی افزون بر 82 هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد هستند.
7535/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.