عزیز فیلی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اینک 6 تیم سه نفره توسط 2 بالگرد به محل حادثه سقوط هواپیمای تهران - یاسوج اعزام شده و در حال انجام عملیات جست و جو و انتقال پیکرها هستند.
وی افزود: یک تیم 3 نفره از متخصصان و کارشناسان به همراه نیروهای امدادی برای یافتن جعبه سیاه به محل سقوط هواپیما اعزام شده است.
معاون عمرانی استاندار و جانشین ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این تیم متخصص در تلاش است که در کمترین زمان جعبه سیاه هواپیما را پیدا کنند.
وی عنوان کرد: همچنین 2 اکیپ اعزامی به محل سانحه هوایی امشب در آنجا مستقر خواهند شد.
فیلی بیان کرد: با توجه به علائم و مشخصات جعبه سیا و تلاش صورت گرفته در روزهای قبل توسط کارشناسان و متخصصان به نظر می‌رسد به طور نسبی محل‌های احتمالی آن مشخص شده است.
روزهای پنجشنبه و چهارشنبه گذشته تلاش عوامل و نیروهای امدادی برای اعزام به ارتفاعات دنا و آغاز عملیات جست و جو پیکر جانباختگان سانحه هواپیمای تهران- یاسوج به دلیل شرایط نامساعد جوی بی‌نتیجه مانده بود.
ارتفاع برف در کوه دنا، گردنه بیژن و محل سقوط هواپیمای تهران - یاسوج حدود سه متر گزارش شده است.
هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد هوای روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده را برای انجام عملیات جست و جو مساعد پیش بینی کرده است.
در روزهای گذشته در چند مرحله قسمت‌هایی از پیکرهای جانباختگان سانحه هوایی تهران یاسوج پیدا و برای احراز هویت به پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد منتقل شدند.
پرواز شماره 3704 هواپیمای آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح روز یکشنبه 29 بهمن، تهران را به مقصد یاسوج ترک اما در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد.
این هواپیما از نوع ای تی آر 72 پس از 55 دقیقه از صفحه رادار مرکز کنترل خارج می‌شود و بر اساس اعلام اورژانس خبر سقوط این هواپیما در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم اعلام شد.
لاشه هواپیما 48 ساعت پس از سقوط پیدا شد.
چهارمین محموله بقایای پیکرهای جانباختگان سانحه هوایی در سیزدهمین روز جستجو و انتقال پیکرهای سانحه هوایی توسط امدادگران هلال احمر و تکاوران ارتش پیدا شده بود به پزشک قانونی کهگیلویه و بویراحمد منتقل شد.
از عملیات جست و جو و انتقال پیکر جانباختگان باوجود نامساعد بودن هوا، چهارده روز می‌گذرد.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.