پروانه نیک مرام روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای اجرای این طرح‌ها 66 میلیارد و 266 میلیون ریال اعتبار تصویب شده است.
نیک مرام اظهار داشت: طرح‌های تصویب شده در رسته‌های گردشگری، گیاهان دارویی، پرورش طیور، گاوداری صنعتی و صنایع تبدیلی کشاورزی است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بررسی دقیق طرح‌های اشتغالزای از محل اشتغال فراگیر و نیز اشتغال روستایی و عشایری در اولویت کمیته فنی اشتغال این نوع تسهیلات است.
نیک مرام عنوان کرد: با توجه به نزدیک بودن پایان سال جلسات بررسی این طرح‌ها در برنامه جدی این اداره کل است.
پیش از این در سال جاری 62 طرح اشتغالزا با 524 نفر اشتغالزایی در کارگروه اشتغال کهگیلویه و بویراحمد تصویب و به سیستم بانکی ارجاع شده بود.
وی تصریح کرد: پرداخت این تسهیلات به اشتغال پایدار و توسعه در کهگیلویه و بویراحمد کمک می‌کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بانک‌ها ظرف یک ماه نتیجه هرکدام از این تسهیلات را باید به دبیرخانه کارگروه اعلام کنند.
نیک مرام گفت: تسهیلات اشتغالزای فراگیر با سود بین 6 تا 9 درصد خواهد بود.
وی عنوان کرد: متناسب با شرایط و ویژگی‌های طرح‌ها به‌خصوص اشتغال زا بودن آن‌ها و تأثیرشان در رونق تولید تا میزان 6 درصد مشمول دریافت یارانه خواهند شد.
هدف از برنامه اشتغال فراگیر ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای جوانان به‌ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، ارتقای اشتغال پذیری، مهارت آموزی نیروی کار و حفظ و صیانت از نیروی کار موجود کشور است.
بانک مرکزی 200 هزار میلیارد ریال برای اجرای برنامه اشتغال فراگیر در سراسر کشور اختصاص داده که سهم کهگیلویه و بویراحمد یک هزار و 70 میلیارد ریال است.
نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته 17.7 درصد بوده که با 4.4 درصد کاهش به 13.3 درصد رسید.
کهگیلویه و بویراحمد 713 هزار نفر جمعیت دارد که حدود 46 درصد آنان در روستاها زندگی می‌کنند.
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.