به گزارش ایرنا، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این همایش یک روزه با حضور محققان معین ترویج کشاورزی 6 استان شامل کهگیلویه و بویراحمد، فارس، اصفهان، هرمزگان، بوشهر و چهارمحال و بختیاری برگزار شده ست.
عباس صلاحی اردکانی عنوان کرد: کارگاه های آموزشی با چهار موضوع دام و طیور، خاک و آب، زراعت و باغبانی برای محققان معین ترویج کشاورزی 6 استان منطقه 2 کشور در این همایش برگزار می شود.
نمایشگاه دستاوردهای کشاورزی، تحقیقات و ترویج جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز درحاشیه این همایش برپا شده است.
وی ابراز داشت: این همایش در راستای تحقق نهضت نوین سازمان ترویج کشاورزی کشور مبنی بر استحصال و انتقال اطلاعات و یافته های تحقیقاتی در حوزه کشاورزی در حال برگزاری است.
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برگزاری چنین همایش مهمی علاوه بر آنکه نوعی امتیاز برای استان است می تواند به لحاظ آموزشی و کاربردی نیز برای محققان معین ترویج کشاورزی استان مؤثر باشد.
صلاحی اردکانی اظهار داشت: محققان معین ترویج کشاورزی حلقه ارتباط برای انتقال اطلاعات و یافته های تحقیقاتی در حوزه کشاورزی هستند و به همین دلیل نیز جایگاه مهمی در مراکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان ها دارند.
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: 250 محقق معین ترویج کشاورزی در 6 استان منطقه 2 کشور فعالیت می کنند که سهم کهگیلویه و بویراحمد از این تعداد 23 نفر است.
صلاحی اردکانی عنوان کرد: محققان معین ترویج کشاورزی در سطح استانی فعالیت می کنند و محققان مروج ارشد کشاورزی نیز که یک رده بالاتر از آنها قرار دارند دارای حیطه وظایف ملی هستند.
وی ابراز داشت: تعداد محققان مروج ارشد کشاورزی در استان های منطقه 2 کشور تنها پنج نفر است.
کهگیلویه و بویراحمد 270 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که از این میزان 70 درصد معادل 190 هزار هکتار به‌ صورت دیم کشت می‌ شود.
خبرنگار: حمید جهان** انتشار : علیزاده
3016/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.