غلام رضا امیدوار روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در 54 درصد روستاهای بالای 20 خانوار کهگیلویه و بویراحمد طرح هادی اجرا شده است در حالی که میانگین کشوری اجرای طرح‌های هادی در روستاهای کشور کمتر از 50 درصد است.
وی بیان کرد: امسال 500 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی کهگیلویه و بویراحمد تصویب شده که تاکنون 120 میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: این اعتبارات از محل بودجه‌های نفت، استانی، ماده 180 و سایر منابع مالی تأمین می‌شود.
وی تصریح کرد: طرح‌های هادی شامل بهسازی معابر روستایی، بازگشایی، برداشت موانع، زیرسازی، آسفالت، جدول گذاری، سنگ فرش، میدان سازی، فضای سبز، احداث پارک، پیاده روسازی و ساخت کانال هدایت سیلاب می‌شود.
وی گفت: 722 روستای بالای 20 خانوار در استان وجود دارد که طرح مطالعاتی اجرای طرح هادی آنها تهیه شده است و بیش از 300 روستا در انتظار تأمین اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی هستند.
وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح‌های هادی در توسعه پایدار در مناطق روستایی بر لزوم اختصاص اعتبار بیشتر از سوی دولت و افزایش مشارکت مردم تأکید کرد.
امیدوار بیان کرد: براساس قانون از محل جرائم راهنمایی و رانندگی می‌توان برای اجرای طرح‌های هادی در روستاهای بدون دهیاری کمک کرد اما چنین تخصیصی در کهگیلویه و بویراحمد صورت نمی‌گیرد.
وی بیان کرد: مردم می‌توانند با مشارکت در جهت بازگشایی معابر و صیانت از طرح‌های هادی اجرا شده و اجرا برای شتاب بخشی به طرح‌های هادی کمک کنند.
امیدوار گفت: در صورت احساس مسئولیت اهالی روستایی در نگهداری از جدول گذاری، پیاده رو و سایر زیرساخت‌های ایجاد شده زمان بهره برداری بیشتر می‌شود که زمینه را برای توسعه طرح هادی در بخش‌های تازه تأسیس روستاها و یا روستاهایی که تاکنون طرح هادی ایجاد نشده فراهم خواهد کرد.
وی بیان کرد: در صورت تمایل مردم تجهیزات فضای سبز فراهم می‌شود و مردم در ایجاد آن کمک می‌کنند.
یک هزار و 674 روستای دارای سکنه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
حدود 48 درصد از جمعیت 713 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد معادل بیش از 335 هزار نفر در روستاهای این استان زندگی می‌کنند.
خبرنگار: فرزانه شریفی** انتشاردهنده: سید ولی موسوی نژاد
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.