به گزارش ایرنا، غلامرضا تاجگردون شنبه شب در جمع فعالان نظام سلامت در گچساران که با حضور جراحان پلاستیک ایران در گچساران برگزار شد، با اشاره به اینکه کالاهایی که برای سلامتی انسان خطرآفرین است مانند دخانیات نباید به قیمت اندک در دسترس همگان باشد افزود: برای این امر باید چاره اندیشی شود.
وی بیان کرد: نامناسب بودن تغذیه در برخی نقاط کشور به‌ویژه برای کودکان در سنین رشد موضوع دیگری است که باید به آن توجه کرد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با یادآوری تحقق طرح تحول نظام سلامت در کشور افزود: این طرح زیرساخت‌های درمانی، تجهیزات بیمارستانی، پزشکان متخصص به‌ویژه در مناطق محروم کشور را دگرگون کرد که جای قدردانی دارد.
وی ابراز کرد: در شهرستان کوچک گچساران تنها یک بیمارستان 160 تختخوابی فعالیت داشت در حالی که پس از این طرح بیمارستان 100 تختی بی‌بی حکیمه که سال‌ها مردم برای افتتاح آن انتظار کشیده شده بودند تکمیل، تجهیز و راه اندازی شد.
تاجگردون گفت: در این مدت کم بیمارستان 32 تختی باشت کلنگزنی و هم اکنون در حال تجهیز است.
وی گفت: بیمارستان 100 تختی نرگسی گچساران نیز هم اکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در این آئین با اشاره به اینکه سرانه تخت بیمارستانی کشور در افق سال 1404، 2.5 تخت برای هر یک هزار نفر پیش بینی شده است گفت: این برنامه سال 1397 در گچساران محقق خواهد شد.
اورنگ ایلامی با قدردانی از تیم جراحان پلاستیک خیر که با سفر چهار روزه زمینه جراحی 70 انسان در مناطق محروم استان کهگیلویه و بویراحمد را فراهم کردند، این تیم جلوه‌ای از مشارکت مردم برای ارتقای شاخص‌های سلامت است.
وی تعرفه گذاری خدمات پرستاری را از برنامه‌های خوب در دست اقدام افزایش زیرساخت‌های رفاهی برای پرستاران ذکر کرد.
ایلامی تصریح کرد: با اجرای این طرح از شکاف میان پزشک و پرستار کاسته و یک روش پرداختی عادلانه برای پرستاران کل کشور اجرایی می‌شود.
شهرستان 124 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
خبرنگار: فرزانه شریفی** انتشاردهنده: موسوی
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.