حسین عسکریان ابیانه روز دوشنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های عمرانی دانشگاه یاسوج در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میزان اعتبار هزینه شده برای این تعداد طرح افزون بر پنج هزار و 900 میلیارد ریال است.
وی گفت: این طرح‌ها در بخش‌های مختلف شامل ساخت فضای آموزشی، خوابگاه دانشجویی، ورزش، سلف سرویس، فرهنگی، اداری و کمک آموزشی هستند.
عسکریان ابیانه افزود: بیشترین طرح‌های عمرانی قابل افتتاح در دهه فجر امسال به ترتیب مربوط به دانشگاه پیام نور درسراسر کشور با 26 طرح و دانشگاه‌های یاسوج، بجنورد و جامع علمی کاربردی هر کدام با هشت طرح، دانشگاه هرمزگان با 6 و دانشگاه یزد نیز با 5 طرح است.
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم همچنین گفت: هم اینک بیش از 200 طرح عمرانی با پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در حال اجراست.
دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست، دانشکده فنی و مهندسی، مجتمع کلاس‌های درسی، ساختمان مرکزی، زمین ورزشی روباز، ساختمان چند منظوره و سوله ورزشی از جمله طرح‌های عمرانی فعال در دانشگاه یاسوج است.
در حال حاضر، حدود 6 هزار دانشجو در 30 رشته کارشناسی و 45 رشته کارشناسی ارشد و 19 رشته دکترا در 6 دانشکده به تحصیل در این دانشگاه مشغول هستند.
دانشگاه یاسوج در سال 1378 راه اندازی شد.
خبرنگار: حمید جهان** انتشار: موسوی
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.