به گزارش ایرنا، معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مجموع کل طرح‌های عمرانی و اقتصادی افتتاحی و کلنگ زنی در شهرستان بویراحمد 93 مورد بوده که تنها سه طرح کلنگ زنی و مابقی افتتاحی بودند.
عزیز فیلی تصریح کرد: 62 مورد از این تعداد طرح افتتاحی عمرانی و 28 طرح نیز اقتصادی است.
وی هزینه اجرا و بهره برداری 62 طرح عمرانی افتتاح شده در شهرستان بویراحمد در دهه فجر امسال را 439 میلیاردو 778 میلیون ریال ذکر کرد.
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این طرح‌ها در حوزه‌های مختلف شامل ایجاد زیرساخت‌های راه، شبکه برق، آب، بهداشت، مسکن، کشاورزی، صنعت و آموزش در مناطق شهری و روستایی است.
وی تصریح کرد: از این تعداد طرح‌های افتتاحی 18 مورد در بخش کشاورزی بااعتبار 169 میلیارد و 540 میلیون ریال، 23 طرح با اعتباری بیش از 23 میلیارد و 731 میلیون ریال در زمینه زیر ساخت‌های برق، 15 طرح با سرمایه گذاری حدود 260 میلیارد ریال در بخش صنعت و معدن، سه طرح با اعتبار 62 میلیارد و 327 میلیون ریال در بخش آبرسانی به روستاها و هفت طرح با اعتبار بیش از یک میلیاردو 540 میلیون ریال در زمینه ساماندهی گلزار شهداست.
فیلی تعداد اشتغالزایی طرح‌های عمرانی و اقتصادی این شهرستان را نیز 855 نفر اعلام کرد.
وی افزود: بهسازی و آسفالت راه کر کلاغ نشین و مور صفا و تلخدان و چشمه سرخ و چشمه پهن پازنان، 7 طرح آموزشی از جمله دبیرستان 12 کلاسه مادوان و مدرسه سه کلاسه ابتدایی مور دراز، طرح صنعتی تولید انواع روغن بازیافتی موتور خودرو آبرسانی به روستاهای گوشه و مزدک و احداث مخزن 2 هزارو 500 متر مکعبی بنسنجان یاسوج از مهمترین طرح‌های افتتاحی در این شهرستان بود.
وی تعداد طرح‌هایی که عملیات اجرایی آنها آغاز شده را سه مورد در بخش‌های مختلف ذکر کرد و گفت: 290 میلیارد ریال اعتبار نیز برای اجرای این طرح‌های جدید تخصیص یافته است.
شهرستان بویراحمد با جمعیتی حدود 290 هزار نفر جمعیت از شهرستان‌های سردسیری استان کهگیلویه و بویراحمد است.
یاسوج با بیش از 140 هزار نفر جمعیت مرکز این شهرستان و استان کهگیلویه و بویراحمد است.
در دهه فجر امسال بیش از 358 طرح عمرانی و اقتصادی با سرمایه گذاری 2 هزار و 270 میلیارد ریالی در مناطق مختلف این استان افتتاح یا کلنگ زنی می‌شود.
خبرنگار: حمید جهان** انتشار دهنده: موسوی
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.