جهان محرابی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ساخت 267 کلاس درس در 64 مدرسه از سوی خیران در جشنواره‌های مدارس خیرساز سال 1392 تاکنون تعهد شده است که برخی از آنها تکمیل و تعدادی نیز در حال اجراست.
وی با بیان اینکه در جشنواره خیران مدرسه ساز سال 1392، 25 میلیارد ریال از سوی خیران به مدارس کمک شد، تصریح کرد: هم اکنون در هر جشنواره 116 میلیارد ریال از سوی خیران به مدرسه سازی اختصاص می‌یابد که نشان دهنده رشد چشمگیر مشارکت خیران نیک اندیش در ساخت مدارس است.
محرابی بیان کرد: هم اکنون 27 مدرسه خیرساز در قالب 99 کلاس درس با 116 میلیارد ریال اعتبار در استان کهگیلویه و بویراحمد در حال ساخت است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از ابتدای شروع بکار دولت یازدهم تاکنون ساخت 269 کلاس درس در قالب 47 مدرسه از سوی ستاد فرمان اجرایی امام (ره) موسوم به بنیاد برکت شروع شده است.
محرابی گفت: از سال 1392 تاکنون 20 باب مدرسه در قالب 116 کلاس درس از سوی بنیاد برکت ساخته و تحویل آموزش و پرورش داده شده است.
وی از شروع عملیات اجرایی احداث 16 کلاس درس از سوی بنیاد علوی در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و افزود: هم اکنون احداث 17 کلاس درس دیگر در حال انجام مراحل مناقصه است.
محرابی با اشاره به اینکه امسال چهار مدرسه پیش ساخته به مناطق دور دست منتقل و نصب شده است افزود: پراکندگی روستاها و محرومیت که برخی نقاط جاده‌های دسترسی ندارند نیاز به مشارکت بیشتر خیران دارد.
وی ابراز داشت:347 مدرسه زیر 10 دانش آموز در کهگیلویه و بویراحمد دایر است که این امر گویای پراکندگی روستاهاست.
محرابی با یادآوری برنامه ریزی برای برگزاری بیستمین جشنواره خیران مدرسه ساز کهگیلویه و بویراحمد در 19 اردیبهشت سال 1397 ابراز امیدواری کرد: روند مشارکت خیران در مدرسه سازی در آینده هم ادامه داشته شده است.
148 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی ابتدایی، متوسطه، فنی و حرفه‌ای، کار و دانش، بزرگسالان، آموزش از راه دور، غیرانتفاعی و پیش دبستانی در کهگیلویه و بویراحمد مشغول تحصیل هستند.
این تعداد دانش آموز در 2 هزار و 870 مدرسه در 13 منطقه آموزشی مشغول به تحصیل هستند.
10 مدرسه یک دانش آموزی، حدود 58 مدرسه 2 دانش آموزی و 83 مدرسه سه دانش آموزی در این استان دایر هستند.
خبرنگار: فرزانه شریفی** انتشاردهنده: سید ولی موسوی
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.