هادی زارع پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین بیش از 80 کلاس درس در قالب 70 کارگاه آموزشی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای برای سال تحصیلی 97-98 در این استان به‌ویژه شهر یاسوج نیاز است.
وی همچنین گرایش و تمایل بیش از حد دانش آموزان و اولیای آنان به سمت رشته‌های غیر فنی را یکی از چالش‌های اساسی فراروی عرصه آموزشی در کشور و این استان دانست.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال تحصیلی گذشته حدود 76 درصد از دانش آموزان پسر و دختر این استان وارد شاخه نظری شامل رشته‌های ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی شده و 24 درصد نیز در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش ادامه تحصیل دادند.
وی افزود: میانگین ورود دانش آموزان به رشته تجربی در کشور 46 درصد است که در استان کهگیلویه و بویراحمد این میزان به 54 درصد در سال تحصیلی 96-97 رسیده است.
وی تصریح کرد که میزان ورود دانش آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در سال تحصیلی جدید نیز به حدود 30 درصد رسیده که میانگین کشوری در این راستا هم اینک بالای 35 درصد است.
زارع پور یادآور شد که بر اساس برنامه ششم توسعه میزان ورودی دانش آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تا سال 1400 باید به حدود 50 درصد برسد.
افزون بر 152 هزار دانش آموز پسر و دختر این استان در مقاطع مختلف در بیش از 2 هزار و 844 آموزشگاه مشغول تحصیل هستند.
خبرنگار: حمید جهان** انتشار: سید ولی موسوی
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.