جلال پوران فرد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این حادثه ساعت 3 بامداد امروز سه شنبه 26 دی ماه 96 رخ داد افزود: در پی اعلام این گزارش امدادگران در کمترین زمان ممکن به محل حادثه اعزام و پس از امداد و نجات اولیه هر چهار نفر را به مرکز درمانی منتقل کرد.
وی تصریح کرد: مسموم شدگان، سه کودک( 5، 11و 13ساله) و یک زن 32ساله بودند که در یک اتاق با گاز دی اکسید کربن مسموم شده بودند.
پوران فرد علت این گازگرفتگی را وسایل گرمایشی نفتی ذکر کرد.
مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تلفات جانی بر اثر گازگرفتگی در سال جاری گزارش نشده گفت: از ابتدای فصل پاییز سوم دی ماه امسال 159 نفر در این استان راهی مراکز درمانی شدند.
براساس آمار پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد در سال 95 تعداد هشت نفر و سال 1394، 9 نفر در اثر مسمومیت با گاز مونواکسید کربن جان خود را از دست دادند.
پوران فرد افزود: این حوادث بر اثر بی‌احتیاطی مردم و به‌کارگیری گازهای خوراک پزی برای گرم کردن و استفاده از بخاری‌های غیراستاندارد رخ داده است.
وی بیان کرد: در هنگام گازگرفتگی نخستین اقدام برای امدادرسانی انتقال بیمار به هوای آزاد، سبک کردن لباس‌ها و گزارش به اورژانس است.
خبرنگار: فرزانه شریفی** انتشاردهنده: علیزاده
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.