هادی زارع پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: علاوه بر جمعیت هدف سوادآموزی (10 تا 49 سال) زندانیان بالای 50 سال کهگیلویه و بویراحمد نیز در صورت داشتن توانایی یادگیری و داوطلب بودن زیر پوشش فعالیت‌های سوادآموزی قرار می‌گیرند.
وی افزود: این آموزش‌ها شامل سواد پایه و دوره‌های انتقال و تحکیم سواد است که به صورت فرد به فرد و یا کلاسی در زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد ارائه می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه یکی از شرایط ایجاد مراکز یادگیری محلی در زندان‌های این استان وجود حداقل 50 سوادآموز است، بیان کرد: در زندان‌های استان با حداقل 40 نفر این مراکز برای مهارت آموزی به زندانیان راه اندازی خواهد شد.
زارع پور عنوان کرد: علاوه بر فعالیت‌های سوادآموزی در بخش پیگیری مسائل مربوط به تحصیل فرزندان زندانیان کهگیلویه و بویراحمد نیز اقدام‌های مشترکی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و زندان‌ها و اقدام‌های تأمینی و تربیتی استان انجام می‌شود.
وی ابراز داشت: اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در بخش سوادآموزی با 23 دستگاه اجرایی تفاهم نامه همکاری دارد.
نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد بین جمعیت 10 تا 49 سال 92.7 درصد است.
شهرستان گچساران با 96.6 درصد و شهرستان کهگیلویه نیز با 88.2 درصد به ترتیب بیشترین و کمترین میزان باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد را به خود اختصاص داده‌اند.
34 هزار و 106 نفر در کهگیلویه و بویراحمد بین سنین 10 تا 49 سال به عنوان جمعیت بی سواد شناسایی شده که از این تعداد 9 هزار و 205 نفر مرد و مابقی نیز زن هستند.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.