به گزارش ایرنا، غلامرضا مزارعی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در یاسوج اظهار داشت: ایجاد و تأمین امنیت همواره جزء اولویت‌ها و مهمترین دغدغه دستگاه قضایی است.
وی تصریح کرد: کمترین اغماض و سهل انگاری در این زمینه قابل توجیه از سوی دستگاه قضایی نیست و باید با این گونه افراد که به هر نحوی سبب ایجاد اضطراب و حس ناامنی در جامعه می‌شوند برخورد قاطع صورت گیرد.
مزارعی یادآور شد: برخی افراد با حمل سلاح به بهانه مجاز بودن به‌راحتی در سطح شهر و اماکن و مناظر عمومی در حال تردد هستند که دستگاه قضایی به این افراد نیز هشدار می‌دهد که در صورت مشاهده هر فرد مسلح در چنین اماکنی برخورد و اسلحه وی در اسرع وقت ضبط و توقیف خواهد شد.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: فلسفه نگهداری و حمل سلاح تنها در میان عشایر و خارج از محدوده شهرها و برای نگهداری از احشام آنها مجاز اعلام شده و هرگونه استفاده غیرمجاز و غیرقانونی و هنجارشکن از این ابزار جرم محسوب می‌شود و دستگاه قضایی بدون اغماض با افراد خاطی برخورد خواهد کرد.
وی ابراز داشت: یکی از حساسیت‌ها و اولویت‌های جدی دستگاه قضایی مربوط به مساله تیراندازی در عروسی ها و عزاداری‌ها در این استان است که به نظر می‌رسد به‌رغم هشدارها و برخورد نیروی انتظامی هنوز نارضایتی عمومی در این راستا وجود دارد.
وی عنوان کرد: دادستان‌های همه شهرها در کهگیلویه و بویراحمد موظف‌اند قاطعانه و حتی با حضور میدانی با این رفتار هنجارشکن و جرم مشهود مقابله و نسبت به تشکیل پرونده قضایی و ضبط سلاح فرد اقدام کنند.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ریشه‌کنی این فرهنگ غلط و سنت ناصحیح نیازمند حمایت بیشتر و ورود برخی نهادهای فرهنگی تأثیرگذار از جمله رسانه‌هاست.
به‌رغم ممنوعیتی که برای تیراندازی در عروسی‌ها وجود دارد ولی این فرهنگ ناصحیح برجای مانده از یک سنت دیرینه در برخی مواقع مجالس عروسی و شادی مردم کهگیلویه و بویراحمد را به عزا تبدیل می‌کند.
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد پیشتر گفته بود: بر اساس آمار در یک سال گذشته و تا پایان تابستان سال جاری 9 نفر در جشن‌های عروسی در این استان به علت استفاده ناصحیح از اسلحه کشته شده‌اند.
به گفته سردار مهدی انصاری همچنین در این مدت افزون بر 50 نفر در زمینه تیراندازی و حمل سلاح در عروسی‌ها دستگیر و ضمن توقیف اسلحه راهی زندان شده‌اند.
خبرنگار: حمید جهان** انتشار دهنده: سید ولی موسوی
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.