رییس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از 50 نفر از عوامل مسئله دار مرتبط با دستگاه قضایی در این استان دستگیر و در زندان هستند.

به گزارش ایلنا از یاسوج، حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی پیش از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته یاسوج به مناسبت هفته قوه قضائیه و تسلیت شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب اسلامی افزود: بیش از ۵۰ نفر از عوامل مسئله‌دار مرتبط با دستگاه قضایی در استان دستگیر و در زندان هستند و در استان واحد های نظارتی اولین تکلیفش را سالم سازی مجموعه می داند. 

وی گفت: اگر می خواهید جامعه اصلاح شود عدالت باید اجرا شود و تلاش دستگاه قضا در کشور اجرای این عدالت است و تمام تلاش این است که موجبات رضایت مردم فراهم شود.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد به وضعیت امنیت در استان و کشور اشاره و گفت: در یک سال گذشته در استان برای اجرای عدالت کارهای زیادی انجام شد و با توجه به منویات رییس قوه قضائیه، اولین اصل را نظارت درون سازمانی قرار دادیم که مهره فاسد در مجموعه نباشد و سالم باشد.

مزارعی افزود: به همین دلیل تعدادی از افراد در دستگاه قضایی استان خارج شدند و ما با کسی که بخواهد حقوق مردم را نادیده بگیرد تعارف نداریم و دستگاه قضا باید همیشه مورد اعتماد مردم باشد.

ویگفت: استان ما در زمره استان های اول در امنیت کشور است با افرادی که با چاقو کشی امنیت مردم را به خطر می انداختند اشد برخورد را داشتیم و با کاهش جرم مواجهه بوده ایم.

مزارعی افزود: آمار نزاع دست جمعی در کهگیلویه و بویراحمد ۳۰ درصد کاهش و نزاع فردی نیز کاهش داشتیم و البته همه پای کار آمدند و دستگاه قضا به عنوان تکیه گاه همراهی کرده است.

رییس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: کسانی که دهه ۶۰ و ۷۰ را تجربه کردند بیش از چندین سال در دستگاه قضا می ماندند اما امروز پرونده های قتل کمتر از 20 روز در دستگاه قضا و کمتر از ۳۰ روز در دادگاه تعیین تکلیف می شود یعنی کمتر از چهار ماه پرونده های قتل تعیین تکلیف می شوند.

وی افزود: برای ایجاد امنیت مردم تلاشمان این است که پرونده هایی که ذهنیت جامعه را به خود مشغول کرده است تعیین تکلیف شد و پرونده جاده کوشک تا کمتر از ۲ ماه دیگر تعیین تکلیف می شود.

مزارعی خطاب به مردم کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: مجموعه دستگاه قضایی تا سر حد جان برای ایجاد امنیت تلاش می کنند مطمن باشید دستگاه قضایی برای جایی که امنیت در خطر است کوتاه نمی اید و کسانی که دست به اسلحه سرد می برند همان لحظه طناب دار را ببیند چرا چون که امنیت جامعه باید همیشه حفظ شود.

وی افزود: امروز نظام جمهوری اسلامی به برکت خونش شهدا و رشادت جوانان و راهنمایی های رهبر بالاترین ضریب امنیت را دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.