طرح هادی روستایی هدف گردشگری، طرحی است که از طریق شناسایی سرمایه‌ها و ظرفیت‌های زیست بوم و نظام‌های اجتماعی، اقتصادی، کالبدی و گردشگری مراکز روستایی در اقدامی همگن با محیط و با تکیه بر مشارکت ذینفعان به دنبال ساماندهی بهینه نظام فعالیت و اسکان به منظور توسعه روستا و تحقق اهداف گردشگری روستایی است.
غلامرضا امیدوار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در بخش گردشگری روستایی برنامه ششم توسعه، توجه به روستاهای دارای قابلیت گردشگری جایگاه ویژه‌ای دارد، برهمین اساس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان نسبت به شناسایی روستاهای مستعد گردشگری و دارای بافت با ارزش اقدام کرده است.
وی بیان کرد: از این تعداد روستای هدف گردشگری تاکنون طرح هادی چهار روستای آن با اعتباری بیش از 2 میلیارد و 800 میلیون ریال تهیه شده است.
امیدوار این روستاها را شامل سربیشه، مارین، دیل و کریک اعلام کرد و گفت: هم اکنون طرح هادی گردشگری روستای برم الوان بهمئی و دره آخوند چرام نیز در دست اجراست.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای اجرای طرح هادی در هر روستای هدف گردشگری 700 میلیون ریال اعتبار نیاز است.
وی، با اشاره به اهداف طرح هادی روستایی با هدف گردشگری ادامه داد: فراهم کردن شرایط توسعه و عمران روستاها با توجه به زمینه‌های زیست بوم و ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه در ابعاد فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و کالبدی به ویژه گردشگری از اهداف اجرای طرح هادی روستایی است.
براساس آمارها امسال حدود سه میلیون مسافر و گردشگر از کهگیلویه و بویراحمد دیدن کردند.
722 روستای بالای 20 خانوار دارای در این استان وجود دارد که طرح هادی آنها تهیه شده است.
یک هزار و 674 روستای دارای سکنه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
حدود 48 درصد از جمعیت 713 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد معادل بیش از 335 هزار نفر در روستاهای این استان زندگی می‌کنند.
خبرنگار: مریم صیادی** انتشار دهنده: موسوی
2082/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.