به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی روز دوشنبه در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد افزود: بسیاری از واحدهای راکد به دلایل دیگر همچون نداشتن توان مدیریت و یا مشکلات حقوقی در واگذاری طرح‌ها از صحنه رقابت خارج شده‌اند.
وی تصریح کرد: کار در حوزه صنعت و مدیریت صنعتی، ظریف و نیازمند هوشیاری، تجربه، آموزش و نیروی انسانی حرفه‌ای و دانش بنیان است و هرکسی نمی‌تواند به‌ویژه در شرایط امروز وارد این عرصه حساس شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بسیاری از مدیران واحدهای صنعتی و تولیدی در حوزه صنعت و بخش کشاورزی سنخیتی با این حوزه‌ها ندارند و مشکل اساسی در شکست و از بین رفتن سرمایه آنها نیز تا حدود زیادی به همین نداشتن تخصص و انگیزه لازم بستگی دارد.
احمدی با تأکید بر اینکه برخی از واحدهای صنعتی انعطاف لازم را برای مقابله با مشکلات ندارند، گفت: حتی برخی از مدیران این کارخانه‌ها با بروز نخستین مشکل کار را رها می‌کنند در صورتی که سرمایه گذار باید توانایی برخورد با مشکلات را داشته باشد.
احمدی افزود: البته مشکلات واحدهای راکد و تولیدی در استان در کارگروه رفع موانع تولید بررسی و دستورات و تمهیدات لازم برای رونق مجدد آنها اتخاذ خواهد شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشکلی برای پرداخت تسهیلات به واحدهای راکد در صورت داشتن شرایط لازم وجود ندارد.

**شناسایی 80 واحد صنعتی راکد قابل راه اندازی مجدد
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که در 2 سال گذشته 80 واحد صنعتی و تولیدی نیمه فعال و راکد که قابلیت راه اندازی مجدد را دارند در سطح استان شناسایی شده است.
سهراب بنام افزود: اعتباری افزون بر یکهزارو 200 میلیارد ریال برای فعالیت دوباره این تعداد واحد تولیدی نیاز است.
وی بیان کرد: بر اساس برآوردها میانگین راه اندازی مجدد هر کارخانه و واحد تولیدی راکد رقمی حدود 15 تا 20 میلیارد ریال است.
بنام با بیان اینکه حدود 35 درصد واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان به دلایل متعدد نیمه فعال و راکد هستند، گفت: در 9 ماه گذشته سال جاری 22 واحد راکد در استان راه اندازی مجدد شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 131 طرح و واحد تولیدی و صنعتی ظرف چهار سال گذشته در دولت یازدهم در این استان بهره برداری و یا مجدد به چرخه تولید بازگشت.
بنام همچنین گفت که ظرف یک سال گذشته افزون بر 180 هکتار زمین در شهرک‌های صنعتی و در قالب 138 قرار داد به واحدهای تولیدی و صنعتی این استان واگذار شد که ارزش سرمایه‌گذاری این میزان زمین بیش از سه هزار میلیارد ریال است.
هم‌اینک حدود 290 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مستقر است.
کهگیلویه و بویراحمد دارای 13 شهرک و ناحیه صنعتی فعال است.
خبرنگار: حمید جهان** انتشار: سید ولی موسوی
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.