کهگیلویه وبویراحمد دارای حدود 50 هزارمودی حقیقی وحقوقی فعال است.
محمد علی غفاری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد که در حال حاضر حدود 95درصد مودیان حقوقی دفتر حسابرسی دارند، اما بیش از 90درصدمودیان حقیقی بدون دفتر حسابرسی هستند و مالیات این افراد بصورت علی الراس تعیین می شود.
مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه برآورد مودیان مالیاتی با دو شیوه استفاده از دفاتر حسابرسی و تشخیص علی الراس تعیین می شود تصریح کرد که مودیان برای جلوگیری از جریمه های نداشتن دفتر حسابرسی و فروش خدمات اقدام به تهیه دفترحسابرسی مالیاتی کنند.
وی گفت :مودیان مالیاتی باید دفتر مالی سال جاری خود را تا پایان سال مالی در تیر ماه سال 1397 تهیه و پلمپ کنند و در عین حال آیین های قانون تحریر دفاتر مالیاتی را رعایت کنند تا براین اساس دفاتر آنها واجد شرایط تسخیص مالیات باشد.
غفاری اظهار کرد که در شیوه های علی الراس مالیات مودیان بر اساس برخی شواهد، قرائن و معیاری های موقعیت املاک صاحبان کسب وکار، تعداد نیروی کار،میزان کالا و خدمات با رویکردی معقول و کارشناسی شده برآورد خواهد شد و درعین حال معادل 20درصد مالیات تعیین شده به این نوع مودیان بدون دفاتر حسابرسی مالیاتی، جریمه تعلق خواهدگرفت.
کهگیلویه و بویراحمد دارای 17 شهرداری و حدود 550 دهیاری است.
در سال 95 از محل مالیات بر ارزش‌افزوده 470 میلیارد ریال به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شد که این رقم نسبت به سال پیش از آن 42 درصد افزایش یافت.
مالیات بر ارزش‌افزوده ، مالیات غیرمستقیمی است که خریدار، آن را به همراه بهای خرید کالا یا خدمات می‌پردازد و فروشنده، موظف است مقدار مالیات دریافتی را به خزانه دولت واریز کند.
مالیات بر ارزش‌افزوده 9 درصد است که یک درصد سهم بخش سلامت، سه درصد سهم شهرداری‌ها و پنج درصد به حساب خزانه واریز می‌شود.
مالیات بر ارزش افزوده به تمامی خدمات و کالاهایی تعلق می‌گیرد که در برابر پول در داخل کشور داد و ستد می‌شوند، مگر آنکه در قانون برای آن شرایط ویژه، از جمله تخفیف‌هایی در نظر گرفته باشند.
خبرنگار: فرزانه شریفی** انتشاردهنده: علیزاده
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.