به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس کهگیلویه و بویراحمد سرگرد روح اله شهبازی پور روز پنجشنبه اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان یاسوجی مبنی بر اینکه فردی ناشناس اکانت واتساپ اینجانب را هک و به تمامی پیام‌های شخصی دسترسی پیدا کرده بود.
وی افزود: متهم موجب هتک حیثیت و دسترسی به تعدادی از تصاویر شخص شاکی شده که این موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: متهم دستگیر شده خواستگار پیشین این دختر جوان بوده (شاکی) است.
وی عنوان کرد: با بررسی‌های تخصصی در فضای مجازی توسط تیم کارشناسی، متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شد.
شهبازی پور تصریح کرد: متهم مذکور در بازجویی‌های پلیسی به بزه انتسابی معترف و انگیزه خود از این عمل مجرمانه را انتقام و خصومت شخصی از فرد شاکی عنوان کرد.
وی ابراز داشت: نامبرده جهت سیر مراحل قانونی پرونده تحویل مراجع قضایی شد.
رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد گفت: شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه ابزاری مفید و خطرناک می‌باشند که حضور ناآگاهانه و بدون رعایت اصول ایمنی کاربران در این فضا، آسیب‌های فراوانی به دنبال خواهد داشت.
وی از عموم مردم خواست از بارگذاری و به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم‌های شخصی در شبکه‌های اجتماعی خودداری کرده و در صورت مواجهه با هرگونه جرائم رایانه‌ای مراتب را از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس‌های مردمی گزارش کنند.
روز سه شنبه هفته جاری نیز در یک مورد مشابه، رئیس پلیس فتای استان کهگیلویه و بویراحمد گفته بود: مزاحم تلگرامی پس از شناسایی توسط پلیس فتای این استان به انتشار پیام‌های توهین آمیز و دروغ بر ضد شهروند یاسوجی اعتراف کرده و بازداشت شد.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی**انتشاردهنده: سید ولی موسوی
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.