به گزارش ایرنا معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز سه شنبه در این آیین اظهار داشت: برخی بر این باورند که در مکتب اسلامی تفاوت جنسیتی با نگاه اجحاف در حق بانوان وجود دارد.
فتاح محمدی افزود: چنین موضوعی قابل قبول نبوده و این تفاوت‌ها بیشتر در جهت دفاع از شأن و منزلت جامعه بانوان است.
وی با اشاره به اینکه اسلام دین برابری و مساوات است، گفت: از دیدگاه آموزه‌های اسلامی زن و مرد از یک ظرفیت و شخصیت یکسان برخوردار است.
محمدی تصریح کرد: زنان و مردان تنها در مسائل فیزیکی با همدیگر تفاوت دارند و از نظر شخصیتی از جایگاه یکسانی برخوردارند.
وی با اشاره به اینکه زن و مرد دارای ارزش، حقوق و کرامت یکسانی هستند، بیان کرد: شاید در بعضی از مسائل اقتصادی همچون ارث مردان بهره مندی بیشتری از زنان داشته باشند که بیشتر به سبب مسئولیت و تعهداتی بوده که بر عهده مردان است.
معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه زنان در جمهوری اسلامی دارای جایگاه ویژه‌ای هستند، عنوان کرد: مدیرکل امور بانوان نماد حوزه زنان است و باید پاسخگوی خواسته های نیمی از جامعه باشد.
وی ابراز داشت: بانوان دارای یک مسئولیت راهبردی و استراتژیک بوده و نقش مربی گری و تربیتی آنها محوری‌ترین مسئولیت یک زن است.
محمدی اظهار داشت: زنان می‌توانند در مسائل سیاسی و فرهنگی مشارکت داشته باشند و اما اساس را نباید رها کنند به سبب اینکه تربیت یک جامعه سالم مهم‌ترین رسالت یک زن در جامعه است.
وی گفت: امور بانوان زیرمجموعه حوزه استانداری بوده که این امر نشان دهنده اهمیت جایگاه زنان در سیستم سازمانی استانداری است.
آذر صفایی در این آیین مدیرکل جدید امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد.
محمدی در پایان این مراسم از زحمات فریبا رحمان پور مدیرکل سابق امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد تقدیر کرد.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی**انتشاردهنده: موسوی
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.