به گزارش ایرنا شهردار یاسوج روز چهارشنبه در آئین افتتاح این مرکز گفت: به دلیل اهمیت آراء کمیسیون‌های شهرداری، ایجاد فضایی آرام و مناسب برای دبیرخانه مرکزی کمیسیون‌های شبه قضایی شهرداری یاسوج ضروری به نظر می‌رسید.
نستهن مقدم با تاکید بر صیانت آراء کمیسیون‌های شهرداری، اظهار داشت: در گذشته برخی از آراء صادر شده به سرنوشت نامعلومی دچار می‌شدند که این دبیرخانه نقش کم نظیری در صیانت و تجمیع آرا داراست.
مقدم بیان کرد: از دیگر اهداف این دبیرخانه می‌توان به لزوم تکریم ارباب رجوع و رعایت شان شهروندان و اعضای کمیسیون‌ها اشاره کرد.
وی تصریح کرد: شهرداری یاسوج اهمیت ویژه‌ای برای کار کمیسیون‌های شبه قضایی قائل است.
معاون قضایی اداره کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین گفت: به طور کلی مراجع شبه قضایی کاری را انجام می‌دهند که مرکز ثقل احقاق حق است.
کریم فرخیانی افزود: مسائل قومی و قبیله‌ای و سایر مسائل حاشیه‌ای نباید کوچکترین تاثیری در آراء این کمیسیون‌ها داشته باشد.
فرخیانی با اشاره به اهمیت فراهم سازی ابزار لازم برای ایجاد شفافیت، عنوان کرد: کمیسیون‌ها یکی از منابع پایا و ثابت درآمدزایی شهرداری‌ها هستند و امر شفاف سازی در این کمیسیون‌ها بسیار ضروری است.
وی ابراز داشت: در این کمیسون ها اجازه پایمال کردن حق افراد ضعیف نباید داده شود.
معاون قضایی اداره کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: لازم است جلوی فریبکاری کسانی که قصد دور زدن قانون را دارند، گرفته شود.
وی تصریح کرد: آراء صادر شده که قطعیت پیدا می‌کنند، باید در مهلت مقرر اجرا شده و برای این مهم با همه توان قضایی و انتظامی از شهرداری حمایت خواهد شد.
در پایان این مراسم نصرالدین حیاتی به عنوان دبیر دبیرخانه‌های کمیسیون‌های ماده 100، 77 و 55 شهرداری یاسوج معرفی شد.
کمیسیون‌های شبه قضایی بسیاری از منازعات درون سازمانی یا صنفی را حل و فصل می‌کنند و در سالم سازی و ارتقاء کیفیت خدمات سازمانی نقش بسیاری داراست.
شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد 130 هزار نفر جمعیت دارد.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی**انتشاردهنده: سید ولی موسوی
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.