به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی روز چهارشنبه در نشست شورای برنامه ریزی کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: برخی نگرانی ها و نارضایتی از عدم تخصیص به موقع و ناعادلانه بودن آن در بین دستگاه های اجرایی وجود دارد.
حدود 350 میلیارد ریال از محل منابع ماده 12 قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران به کهگیلویه وبویراحمد در بودجه سال جاری مصوب شده که تاکنون مبلغ 120 میلیارد ریال آن به صورت اوراق به استان ابلاغ شده است.
احمدی همچنین با تشریح برخی جزئیات لایحه بودجه سال 97 نیز گفت که شفاف سازی، هدفمند کردن و اصلاح رویکرد پرداخت یارانه ها، تاکید بر رفع فقر و بهبود رفاه اجتماعی و تمرکززدایی از مهمترین و برجسته ترین ویژگی های مثبت آن است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد که اولویت اساسی در تخصیص اعتبارات عمرانی استان تاکید بر اتمام طرح های عمرانی نیمه تمام و با پیشرفت فیزیکی بالاست.
از مجموع 71 هزار طرح عمرانی نیمه تمام موجود در کشور سهم کهگیلویه و بویراحمد حدود سه درصد معادل یک هزار و 830 مورد است.
احمدی همچنین از دستگاه های مختلف اجرایی استان خواست که برنامه پنج ساله خود را بر اساس اسناد بالادستی به ویژه برنامه ششم توسعه تا 26 آذر سال جاری به دبیرخانه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تحویل دهند.
وی ابراز داشت که یکی از اولویت ها و معیارهای مهم ارزیابی عملکرد مدیران اجرایی تدوین برنامه پنج ساله دستگاه مربوطه است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: میزان تخصیص اعتبارات عمرانی استان را حدود 40 درصد دانست و گفت: میزان تخصیص اعتبارات 2درصد نفت نیز 48 درصد بوده است.
حسن نوروزی گفت: البته بخش عمده ای از تخصیص ها از محل منابع نفت بر اساس آیین نامه اجرایی بند (ز) تبصره (5) قانون بودجه سال 1396بوده است.
وی میزان تخصیص اعتبارات طرح های عمرانی ملی را در 6 ماه نخست سال جاری نیز افزون بر 840 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: اعتبارات مصوب در این بخش در بودجه امسال نیز 2هزار و 710 میلیارد ریال است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد همچنین گفت که 823 میلیارد و 330 میلیون ریال اعتبار توازن منطقه ای (ماده 180 سابق) در سال جاری به این استان اختصاص داده شد.
وی افزود: سهم سال جاری این استان از اعتبارات توازن منطقه ای 2 هزار و 810 میلیارد ریال بوده است.
اعتبارات توازن منطقه ای یا ماده 180 سابق کهگیلویه و بویراحمد در سال 95 یک هزار و 780 میلیارد ریال بود که هیچ مبلغی از آن جذب نشد.
خبرنگار: حمید جهان** علیزاده
3016/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.