به گزارش ایرنا، عیسی کریمی سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 186 خانوار از این تعداد مستمری بازماندگان و 27 خانوار نیز مستمری از کارافتادگی دریافت کردند.
متولیان یکی از مزیت‌های مهم این صندوق را شامل بازنشستگی پیش از موعد برای کسانی می‌دانند که 10 سال حق بیمه پرداخت کرده و به سن 70 سال رسیده باشند.
همچنین فرد بیمه شده، در زمان از کار افتادگی یا حادثه‌ می‌تواند با در نظر گرفتن مدت پرداخت حق بیمه تا پایان عمر مستمری از کارافتادگی دریافت کند که این مستمری حتی پس از فوت بیمه‌شده به بازماندگان پرداخت می‌شود.
وی تصریح کرد: 66 هزار و 586 خانوار در سطح استان مشمول عضویت در صندوق بیمه روستایی و عشایری هستند که تاکنون 21 هزار و 358 خانوار از این تعداد به عضویت این صندوق درآمده‌اند.
کریمی ادامه داد: شهرستان‌های بویراحمد و لنده با هفت هزار و 79 و 635 خانوار به ترتیب دارای بیشترین تعداد بیمه شدگان در صندوق بیمه روستایی و عشایری این استان هستند.
وی ابراز داشت که جمعیت مشمول عضویت در این صندوق علاوه بر کشاورزان، روستاییان و عشایر برخی قشرهای خاص شامل رانندگان حمل بار و مسافر در جاده‌های برون شهری و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت هستند.
وی تأمین امنیت اجتماعی، کاهش فاصله طبقاتی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان را از مهمترین مزایا و اهداف تشکیل این صندوق ذکر کرد.
کریمی افزود: با وجود آنکه شرایط سنی تا سال گذشته برای بیمه شدگان و مشمولان وجود نداشت اما با تصویب مجلس و ابلاغ آن اکنون تنها افراد 18 تا 50 سال می‌توانند زیر پوشش این صندوق بیمه‌ای و حمایتی قرار گیرند.
حدود 46 درصد جمعیت 713 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد معادل 315 هزار نفر در روستاهای این استان ساکن هستند.
یک هزار و 676 روستای دارای سکنه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که جمعیت 700 روستای آن بالای 20 خانوار است.
صندوق بیمه روستاییان، کشاورزان و عشایر براساس اصل 29 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با هدف جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهرها، ‌تأمین امنیت اجتماعی و بالابردن سطح زندگی روستاییان و عشایر تشکیل شده است.
بر اساس آمار حدود 6 میلیون خانوار در روستاها و مناطق کشاورزی و عشایری در کشور زندگی می‌کنند که تاکنون تنها کمتر از یک و نیم میلیون خانوار زیر پوشش و حمایت این صندوق قرار گرفته‌اند.
خبرنگار: حمید جهان** انتشار دهنده: سید ولی موسوی
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.