سید محمد کاظم نظری روز شنبه در حاشیه نشست بررسی مشکلات مناطق حاشیه ای مادان، بلهزار ومهریان یاسوج به خبرنگار ایرنا گفت که صرف این میزان اعتبار عمرانی در روستای مهریان علاوه بر اعتبارات ملی و متمرکز در قالب طرح های عمرانی بوده است.
وی برخی مطالبات مردم این منطقه را یادآور شد و گفت: تعیین حریم زمین های کشاورزی با محدوده فرودگاه یاسوج، کم آبی در حوزه شرب و کشاورزی، فرسودگی شبکه های توزیع آب و برق و وجود برخی معضلات فرهنگی اجتماعی از جمله دغدغه ها و مشکلات اساسی مردم این روستاست.
نظری تصریح کرد: بر اساس نشست ها و تاکید نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای قرار شد که برخی از مشکلات موجود با همکاری و هماهنگی دستگاه های مختلف، شورا و معتمدین روستا حل شود.
فرماندار بویراحمد گفت که برای رفع مشکل کم آبی در این منطقه و مناطق مادوان و بلهزار که جمعیتی افزون بر 67 هزار نفر را شامل می شود 2 طرح کوتاه و بلند مدت پیش بینی شده است.
وی افزود: در طرح کوتاه مدت قرار است که از چشمه بالادست منطقه مهریان هم برای برای آب آشامیدنی و هم در حوزه کشاورزی استفاده شود.
فرماندار بویراحمد گفت: مردم منطقه مهریان نیز باید شرایط خشکسالی های اخیر ، مشکلات کم ابی و سایر مناطق دیگر و پایین دست این چشمه را لحاظ کنند و در این راستا سنگ اندازی نکنند.
نظری با اشاره به تعیین حریم زمین های کشاورزی مردم منطقه مهریان با فرودگاه یاسوج نیز گفت که با توجه به نشست ها و هماهنگی های لازم بین مسئولان فرودگاه و کشاورزان تا حدود زیادی مرتفع شده و قرار است که جهاد کشاورزی بویراحمد نیز نسبت به جدول گذاری و ایجاد کانال های آبیاری کشاورزان و حل اختلافات موجود اقدام کند.
فرماندار شهرستان بویراحمد گفت یکی از مهمترین زمینه های ایجاد تنش ها و مشکلات موجود در منطقه مهریان یاسوج ناشی از مهاجرت های بی رویه است.
وی افزود: البته امروز نیز مسئولان اجرایی استان و شهرستان در قبال تمامی ساکنان این منطقه مسئولند و نسبت به پیگیری و رفع مشکلات ، کمبودها و دغدغه های آنها در بخش های گوناگون پاسخگو هستند.
وی افزود: هیچ گونه تفاوتی در زمینه خدمات رسانی به اهالی و ساکنان این منطقه اعم از افراد و خانواده هایی که از سایر مناطق استان و شهرستان ها به این مناطق ساکن شده اند و خود ساکنان و حتی مالکان این منطقه وجود ندارد و خدمات رسانی و توزیع منابع و امکانات باید برای همه آنها و با رعایت عدالت باشد.
وی افزود: بدون شک با هرگونه سنگ اندازی و مانع تراشی برای خدمات دهی به مردم و ساکنان این منطقه برخورد قاطع خواهد شد.
خبرنگار: حمید جهان** انتشار: علیزاده
3016/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.