سیدعبدالکریم عزیزی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با روندی که اعضای شورای شهر لنده و قلعه رئیسی در پیش گرفته‌اند احتمال انحلال شورای این 2 شهر به‌دلیل انتخاب نکردن شهردار وجود دارد.
وی افزود: شهرداران شهرهای لنده و قلعه رئیسی تاکنون به سبب اختلافات بین اعضای شوراهای این 2 شهر در مهلت قانونی انتخاب نشده اند.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با توجه به اینکه فرصت این 2 شورا برای انتخاب شهردار به اتمام رسیده این 2 شورا به شورای هیئت تخلفات معرفی می شوند.
عزیزی تصریح کرد: جلسه شورای شهر لنده سه بار با حضور پنج نفر از اعضای این شورا تشکیل شد اما هنگام رای گیری سه نفر رای می دهند و 2 نفر به نشانه مخالفت با گزینه پیشنهادی شهرداری لنده، محل انتخابات و جلسه را ترک می کنند.
وی عنوان کرد: با شرایط پیش آمده با وزارت کشور مکاتبه‌ای صورت گرفته تا در این زمینه تصمیم گیری کنند.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: اگر آخرین صورتجلسه شورای لنده و انتخاب شهردار مورد تایید وزارت کشور قرار بگیرد مراحل بعدی انتخاب شهردار انجام می شود.
وی گفت: در غیر این صورت اگر این انتخاب و صورت جلسه رد شد براساس قانون در خواست انحلال شورای اسلامی لنده از سوی فرمانداری به وزارت کشور در دستور کار قرار می گیرد.
عزیزی در خصوص انتخاب شهردار قلعه رئیسی از سوی شورای شهر، افزود: اعضای شورای شهر قلعه رئیسی تا کنون به سبب اختلافات نتوانسته اند در مهلت قانونی شهردار این شهر را انتخاب کنند.
کهگیلویه و بویراحمد 8شهرستان و 17 شهر دارد. شورای اسلامی 14شهر استان در مهلت قانونی نسبت به معرفی شهردار اقدام کرده اند.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی**انتشاردهنده:علیزاده
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.