رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر درگفت و گو با ایرنا افزود: سومین نشست این شورا برای انتخاب شهردار امروز(چهارشنبه ) ساعت 10 صبح برگزار شد ولی با توجه به اینکه اعضای حاضر در نشست به 6 نفر نرسید، انتخاب سرپرست شهرداری بوشهر بی نتیجه ماند.
ابوذر دهدار افزود: با توجه به اینکه شمار اعضای شورای شهر بوشهر 9 نفر است حدنصاب برای انتخاب شهردار یا سرپرست شهرداری 6 نفر است که در سه نشست برگزار شده پنج نفر از اعضا حضور پیدا کردند.
وی گفت: چهارمین نشست نیز ساعت 14:30 امروز برگزار می شود که انتظار می رود با حضور اعضا انتخاب سرپرست شهرداری بوشهر صورت گیرد.
دهدار یادآور شد: اعضای شورا بر اساس قانون پس از 6 غیبت متوالی یا 12 غیبت غیرمتوالی عضویت آن از شورا سلب می شود.
2 نشست این شورا نیز در روز گذشته و در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد که همانند نشست سوم برای انتخاب شهردار به حد نصاب نرسید.
شورای اسلامی شهر بوشهر با توجه به اینکه براساس قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان، روز بیستم آبان ماه جاری زمان پایان مشغول بکار بودن بازنشستگان اعلام شده بود، در نشستی در این روز با رای مثبت 6 نفر و رای ممتنع سه نفر از اعضای این شورا پایان فعالیت غلامعلی میلگی نژاد بازنشسته را در مسئولیت شهرداری بوشهر مصوب و اعلام کرد.
همچنین شورای اسلامی شهر بوشهر این مصوبه را برای تایید نهایی به کمیته انطباق فرمانداری بوشهر فرستاد تا پس بررسی و تایید نهایی این کمیته، این شورا نسبت به انتخاب شهردار یا سرپرست برای شهرداری اقدام کند.
در پی ارسال این مصوبه به کمیته انطباق فرمانداری، عباس جمشیدی فرماندار بوشهر ضمن تایید دریافت این مصوبه شورای شهر بوشهر در کمیته انطباق در روزیکشنبه (21 آبان)، اعلام کرد: این کمیته طبق قانون 2 هفته فرصت دارد تا مصوبه شورای شهر بوشهر را بررسی و نتیجه نهایی را اعلام کند.
فرماندار بوشهر گفته است: نشست های کمیته انطباق فرمانداری هر 2 هفته یکبار آن هم در روزهای یکشنبه برگزار می شود.
اکنون با توجه به اینکه یکشنبه هفته آینده شهادت امام رضا (ع) و تعطیل رسمی است و نشست کمیته انطباق تشکسل نمی شود، بدون سرپرست ماندن شهرداری بوشهر باعث نگرانی برخی اعضای شورای اسلامی اسلامی این شهر شده است به همین دلیل در 2 روز اخیر اقدام به برگزاری 3 نشست برای انتخاب سرپرست شهرداری کردند که به علت حضور نیافتن چهار نفر از اعضای شورا در این نشست ها شمار اعضای حاضر برای انتخاب سرپرست شهردرای به حد نصاب لازم ( حضور 6 نفر از اعضای شورا) نرسید.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.