عبدالله بهمنش روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مواد غیر بهداشتی از واحد‌های تولید، عرضه و فرآوری محصولات خام دامی استان ضبط و از چرخه مصرف خارج شد.
وی بیان کرد: مبارزه با بیماری‌های دامی، حفظ بهداشت و سلامت دام و فرآورده‌های خام دامی، نظارت‌های بهداشتی در مراحل گوناگون تولید، فرآوری، نگهداری و عرضه این محصولات، از اولویت های اصلی دامپزشکی است.
بهمنش تصریح کرد: این فرآورده‌ها در 34 هزار و 193 بازرسی و 754 نمونه برداری از واحد‌های تولید، عرضه و فرآوری محصولات خام دامی در استان جمع آوری شد.
وی افزود: در این بازرسی ها 205 واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.
بهمنش با اشاره به فعالیت 6 واحد کشتارگاه دام و سه کشتارگاه صنعتی طیور در استان اضافه کرد: در این مدت 101 هزار و 129 راس دام سبک و سنگین، یک میلیون و 225 هزار و 990 قطعه طیور صنعتی در کشتارگاه‌های استان با نظارت‌های شرعی و بهداشتی کارشناسان دامپزشکی ذبح شد.
وی از شهروندان خواست گوشت و فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و مجاز با نظارت دامپزشکی تهیه و از خرید کشتار غیرمجاز خودداری کرده و هرگونه تخلف را از طریق شماره تماس 1512 به کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان گزارش دهند.
خبرنگار: حسین خدمتی ** انتشار دهنده: علیزاده
7531/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.