مجری سایت دفن زباله دوپشته دشتروم بویراحمد گفت:‌ فاز دوم این سایت ایجاد کارخانه کمپوست است که امیدواریم بعد از فراخوان عمومی، بخش خصوصی نیز پای کار آمده و سرمایه گذاری های لازم شکل بگیرد.

مجری سایت دفن زباله دوپشته دشتروم بویراحمد از تولید روزانه ۲۴۰ تن زباله در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد خبرداد.

داریوش جهانبخش به ایلنا در یاسوج گفت: شهر یاسوج  متاسفانه یکی از شهرهای با تولید زباله فراوان بوده به گونه‌ای که روزانه ۲۴۰ تن زباله در این شهر و روستاهای اطراف آن تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه از ۲۴۰ زباله تولیدشده روزانه شهر یاسوج ۱۶۰ تن مربوط به شهر یاسوج و مابقی آن یعنی ۸۰ تن آن مربوط به حومه این شهر است، اظهارداشت:‌ تاکنون اقدام تاثیرگذاری برای دفن این میزان زباله اندیشیده نشده‌‌است.

شهردار مادوان شهرستان بویراحمد در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: راه اندازی سایت دوپشته دشتروم بویراحمد در ۱۶.۵ هکتار طراحی و بزودی حصارکشی آن آغاز می‌شود.

جهانبخش، اعتبار اولیه برای حصارکشی و تهیه زیرساخت‌های سایت دفن زباله دشتروم بویراحمد را ۱۰ میلیارد ریال عنوان و خاطرنشان کرد:‌ امیدواریم کار حصارکشی و تهیه زیرساخت‌های این سایت تا یک ماه  آینده به  پایان برسد.

مجری سایت دفن زباله دوپشته دشتروم بویراحمد گفت:‌ فاز دوم این سایت ایجاد کارخانه کمپوست بوده که امیدواریم بعد از فراخوان عمومی، بخش خصوصی نیز پای کار آمده و سرمایه گذاری های لازم شکل بگیرد.

جهانبخش، راه اندازی کارخانه کمپوست در سایت دفن زباله دشتروم بویراحمد را ضروری خواند و خاطرنشان کرد: با راه اندازی این کارخانه ۱۵ فرصت شغلی نیز فراهم می شود.

وی افزود:‌ با راه اندازی کارخانه کمپوست، مشکلات کنونی دفن زباله یاسوج برای همیشه رفع می‌شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.