به گزارش ایرنا، مصطفی رامندی روز چهارشنبه در همایش گرامیداشت روز جهانی استاندارد در یاسوج اظهار داشت: 6 ماه نخست سال جاری 110 هزار مورد بازرسی از واحدهای تولیدی کشور انجام شد که پلمپ 726 واحد به دلیل انطباق نداشتن با استانداردهای لازم و تعلیق استاندارد تشویقی 26 واحد دیگر به همین دلیل را در پی داشت.
وی افزود: هم اینک تنها 800 قلم کالا در کشور مشمول استاندارد اجباری است که این تعداد باید تا سال 1404 به عنوان سال پایانی سند چشم انداز توسعه کشور به 80 هزار مورد برسد.
مدیرکل مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان ملی استاندارد ایران بیان کرد: یکی از بندهای مهم سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ارتقای هر چه بیشتر استانداردسازی و حرکت به سوی استاندارد تمامی کالاها و خدمات در کشور است.
رامندی عنوان کرد: در حال حاضر تنها بر نحوه ارائه 10 خدمت در کشور نظارت استاندارد انجام می‌شود که مهمترین آن‌ها شامل شهربازی‌ها و جایگاه‌های سوخت سی.ان.جی است.
وی ابراز داشت: از سال 1302 تا 1392 حدود 21 هزار عنوان استاندارد در کشور بازنگری و تدوین شد در حالی که این تعداد از سال 1392 تا 6 ماه نخست سال 1396 حدود 14 هزار عنوان بوده است.
مدیرکل مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان ملی استاندارد ایران گفت: حدود 40 درصد از مجموع 21 هزار عنوان استاندارد بازنگری و تدوین شده در کشور تاکنون مربوط به دولت یازدهم و سال‌های 1392 تا 1396 است.
رامندی اظهار داشت: شعار روز جهانی استاندارد سال جاری شامل «استانداردها شهرها را هوشمندتر می‌کند» است و در همین راستا نیز برای داشتن شهرهای هوشمند در کشور باید استانداردهای لازم تدوین و اجرا شود.
وی افزود: اهمیت و جایگاه ارزنده استاندارد و لزوم توجه بیش از پیش به آن بارها در اسناد بالادستی و سیاست‌های کلان کشور مورد تأکید قرار گرفته است.
رامندی استاندارد را از محورهای مهم توسعه کشورها دانست و بیان کرد: راهبردهای اصلی بهبود هر چه بیشتر وضعیت استاندارد در کشور و رساندن آن به حد ایده آل شامل مردمی کردن بحث استاندارد، تبدیل استاندارد به مطالبه عمومی و وارد کردن آن به خانواده‌ها و مدارس برای نهادینه شدن روزافزون است.
وی عنوان کرد: سازمان ملی استاندارد ایران در حال بکارگیری هر چه بیشتر فناوری اطلاعات به منظور شفاف سازی، افزایش سرعت در کار، انجام بهتر امور و ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم است.
هفت مسئول کنترل کیفیت واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد و سه واحد تولیدی نمونه استان در زمینه رعایت استاندارد با اهدای لوح سپاس و جوایز ارزنده در این همایش مورد تجلیل قرار گرفتند.
22 مهر مصادف با 14 اکتبر سال جاری به نام روز جهانی استاندارد نامگذاری شده است.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.