اجتماع بزرگ عاشورائیان چرام صبح فردا در محل مرقد امام‌زاده بی‌بی رشیده (س) این شهرستان و با حضور اقشار مختلف مردم و عزاداران حسینی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از چرام، به مناسبت عاشورای حسینی، اجتماع بزرگ عاشورائیان شهرستان چرام با حضور هیات‌های مذهبی در جوار امام‌زاده جلیل القدر این شهرستان برگزار می‌شود.

اجتماع بزرگ عاشورائیان چرام از ساعت 8 صبح فردا در محل مرقد امام‌زاده بی‌بی رشیده (س) این شهرستان و با حضور اقشار مختلف مردم و عزاداران حسینی برگزار خواهد شد.

در اجتماع بزرگ عاشورائیان شهرستان چرام مراسم سینه‌زنی و زنجیرزنی از سوی هیات‌های مذهبی برگزار می‌شود.

همچنین در این اجتماع بزرگ مراسم تعزیه حضرت امام حسین (ع) از سوی هیات‌های عزاداری نیز اجرا خواهد شد.

در پایان این مراسم نماز ظهر عاشورا با حضور خیل عزاداران حسینی اقامه می‌شود.

به گزارش ایلنا، حضور دسته جات و هیآت عزاداری درجوار امامزاده بی‌بی رشیده (س) شهرستان چرام استان کهگیلویه و بویراحمد از قبل انقلاب اسلامی تاکنون مرسوم بوده است.

حرم مطهر بی‌بی رشیده(س)، خواهر امام رضا(ع) و دختر امام موسی کاظم(ع) در سه کیلومتری شهر چرام مرکز شهرستان چرام در روستایی به همین نام قرار گرفته است.

 

برگزاری آئین‌های روز عاشورا در جوار امامزاده بی بی رشیده(س) چرام

شهرت امامزاده
امامزاده بی‌بی رشیده(ع) در کثرت الفاظ به «بی‌بی رشیده» شهرت دارد شاید هم نام واقعی یا کنیه ایشان «منذر» باشد در واقع هرچه باشد یکی از مقابر معتبر و با کرامت این بلاد است.

چرام شهری تاریخی و اماکن دیدنی زیادی دارد اما بی‌گمان این وجود مبارک ستاره امام موسی کاظم (ع) و خواهر امام رضا(ع) است که در قلب شهر می‌درخشد و بازدید از سایر نقاط را به حاشیه‌های زیارت تبدیل می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.