به گزارش ایرنا، زهرا کاظمی مطلق روز یکشنبه در نخستین همایش کسب و کار در تجارت الکترونیک در یاسوج اظهار داشت: هدف اصلی از این اقدام مهم کمک به تولیدکنندگان داخلی و رونق هر چه بیشتر فعالیت‌های اقتصادی در کشور به منظور تحقق مطلوب اقتصاد مقاومتی است.
وی افزود: یکی از رویکردهای مهم شرکت ملی پست ایران تلاش در راستای توسعه روزافزون تجارت الکترونیک در نقاط مختلف کشور است.
معاون مدیرکل واحد تجارت الکترونیک شرکت ملی پست ایران بیان کرد: به همین منظور نیز مسئولان این شرکت با جدیت در حال فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای تحقق چنین امر مهمی هستند.
کاظمی مطلق عنوان کرد: انتظار می‌رود که بخش خصوصی و دستگاه‌های مختلف اجرایی در تمامی استان‌های کشور از جمله کهگیلویه و بویراحمد تعامل و همکاری لازم را با شرکت ملی پست ایران برای توسعه تجارت الکترونیک انجام دهند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: هم اینک عصر ارتباطات بوده و فناوری اطلاعات نیز ابعاد و عرصه‌های مختلف زندگی بشر را تحت تأثیر قرار داده است.
مجید محنایی اظهار داشت: تجارت الکترونیک به بهبود هر چه بیشتر فضای کسب و کار و وضعیت اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد کمک خواهد کرد و به همین دلیل نیز باید مورد توجه جدی‌تری قرار گیرد.
وی افزود: اقدام‌های ارزشمندی در حوزه تجارت الکترونیک تاکنون توسط متولیان امر و برخی نهادهای اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد در این استان انجام شده و چنین موضوع مهمی به طور ویژه در حال پیگیری است.
محنایی بیان کرد: تجارت الکترونیک سرعت، دقت و کیفیت فعالیت‌های مختلف اقتصادی از جمله عرضه کالا و خدمات را به طور چشمگیری تسهیل کرده و افزایش می‌دهد.
مدیرکل پست کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: تجارت الکترونیک با استفاده از فناوری‌های نوین ارتباطی و اطلاعاتی روش‌های سنتی درآمدزایی و کسب و کار را تحت تأثیر قرار داده و شیوه‌های جدیدی را در این راستا بوجود آورده است.
جمال حسن زاده اظهار داشت: این نوع تجارت به سرعت در حال گسترش در کشور است و برای توسعه روزافزون آن در کهگیلویه و بویراحمد نیز باید تلاش و همت شود.
وی افزود: هر چند که تجارت الکترونیک سابقه محدودی دارد اما چنان نفوذ یافته که هم اینک زندگی بدون آن قابل تصور نیست.
مدیرکل پست کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کسب و کار الکترونیک از طریق اینترنت، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هدایت می‌شود و مهمترین ویژگی‌های آن نیز شامل برداشتن محدودیت‌های زمانی و مکانی، کاهش هزینه‌های عرضه کالا و خدمات و دسترسی سریعتر و آسان‌تر مردم به اطلاعات کالاها و خدمات مورد نیاز است.
حسن زاده با اشاره به اینکه هدف اصلی کسب و کار الکترونیک جهانی کردن تجارت است، عنوان کرد: زیرساخت‌های لازم برای رونق آن در کهگیلویه و بویراحمد در حال فراهم شدن است.
همایش یک‌روزه کسب و کار در تجارت الکترونیک با هدف استفاده از تجارت الکترونیک برای رونق هر چه بیشتر اقتصاد کهگیلویه و بویراحمد به همت اداره ‌کل پست و با مشارکت معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری استان با حضور مدیران کل پست استان‌های ایلام، خراسان جنوبی، فارس و کردستان در یاسوج برگزار شد.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.