حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر فاضلی مهرآبادی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود که نزدیک به 50هزار طلبه خواهر هم از این تعداد حوزه علمیه در کشور دانش آموخته شده اند.
وی ادامه داد: تاکنون یک هزار و 300 میلیارد ریال برای ساخت500 مدرسه علمیه هزینه شده که 50درصد از این هزینه توسط خیرین تامین شده است.
فاضلی تاکید کرد که جامعه خیرین حوزه های علمیه خواهران با هدف ارتقای کیفی و کمی حوزه های علمیه و شناسایی خیرین در کشور شروع به فعالیت کرده است .
وی گفت: ازسال گذشته تاکنون مجمع خیرین در 15مدرسه علمیه خواهران تشکیل شده است و تا دوماه آینده این مجمع در همه مدارس علمیه کشورتشکیل می شود.
وی تاکید کرد که یک هزار و 400 خیّر در کشور به حوزه های علمیه خواهران کمک می کنند و تاکنون هزینه ساخت نیمی از 450 حوزه علمیه خواهران در کشور را پرداخت کرده اند.
مدیرعامل مجمع خیرین حوزه علمیه خواهران کشور گفت: فعالیت مجمع خیرین حوزه های علمیه خواهران استان گهگیلویه و بویراحمد هم از امروز پنجشنبه آغاز شد .
حجت الاسلام علی اکبر فاضلی مهرآبادی اضافه کرد که پنج حوزه علمیه خواهران استان کهگیلویه و بویراحمد در بحث آموش و تدریس درجایگاه مطلوبی قرار دارند و هریک از این شهرستانها که درخواست تاسیس مدرسه علمیه داشته باشند به سرعت پیگیری و تاسیس خواهد شد.
کهگیلویه و بویراحمد در شهرهای یاسوج ،دهدشت ،گچساران ،سی سخت و لیکک دارای حوزه علمیه خواهران است.
نزدیک به یک هزار طلبه خواهر در حوزه های علمیه خواهران در استان کهگیلویه و بویراحمد مشغول تحصیل هستند.
خبرنگار: مسعود علیزاده ** انتشاردهنده : مسعود علیزاده
1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.