به گزارش ایرنا، غلام محمد زارعی روز یکشنبه در گرامیداشت روز پزشک در یاسوج اظهار داشت: این طرح بدون شک ضعف‌ها و کمبودهای زیادی داشته که باید با همکاری بین بخشی و حمایت تمامی نهادها و ارکان دیگر نظام برای رفع آنها تلاش شود.
وی تصریح کرد: دولت و خود مجموعه وزارت بهداشت نیز بر این امر واقف هستند و قرار است که شورایی متشکل از نهادهای نظارتی و متولی از برخی کمیسیون‌های مجلس، وزارت بهداشت و سایر متولیان امر برایی ارزیابی و بررسی نقاط مثبت، ضعف، مشکلات و ضعف‌های این طرح تشکیل شود.
وی ابراز داشت: نتایج و برآیند این بررسی‌ها نیز در مجلس و هیات دولت مطرح و اقدام‌های لازم برای رفع چالش‌های موجود انجام خواهد شد.
زارعی تأکید کرد: البته مهمترین دستاورد طرح تحول نظام سلامت رضایتمندی عمومی مردم به‌ویژه در نقاط محروم همچون کهگیلویه و بویراحمد بوده که این مهم با تأیید رهبری معظم انقلاب، گواهی آمار و بررسی‌های میدانی تحقق یافته است.
وی ابراز داشت: دولت یازدهم با درک صحیح از شرایط موجود و با یک کار برنامه ریزی شده، عقلانی و مدبرانه به مهمترین نیاز اساسی کشور به‌ویژه محرومان جامعه پاسخ مثبت داد.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: این در حالی است که مقوله سلامت تا قبل از آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت مورد توجه دولت‌های قبل نبوده است.
وی تحمل رنج‌ها و دردهای فراوان ناشی از کمبود منابع مالی مردم استان در زمینه درمان و هزینه‌های هنگفت در بیمارستان‌ها را تا قبل از اجرای این طرح یادآور شد و افزود: یکی از نقاط مثبت این طرح و رویکرد دولتمردان این بوده بیشتر حول محور مناطق و استان‌های محروم کشور بوده است.
طرح تحول نظام سلامت طرحی برای بهبود سیستم‌های سلامت ایران است که از ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ در دولت یازدهم جمهوری اسلامی ایران در بیمارستان‌های وزارت بهداشت آغاز به کار کرد.
طرح تحول در نظام سلامت با سه رویکرد حفاظت مالی از مردم، ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات سلامت و نیز ارتقای کیفیت خدمات اجرا می‌شود.
براساس گزارش ها تاکنون افزون بر یکهزار و 500 میلیارد ریال از زمان اجرای طرح تحول سلامت (اردیبهشت 1393) و در قالب هفت بسته خدمتی و خرید تجهیزات پزشکی این طرح در کهگیلویه و بویراحمد هزینه شده است.
افزون بر یکهزار و 200 میلیارد ریال از این میزان در قالب بسته‌های خدمتی و 300 میلیارد ریال در راستای خرید تجهیزات پزشکی بوده است.
خدمات بهداشتی و درمانی در بین روستاییان این استان پس از اجرای طرح تحول سلامت به حدود پنج برابر افزایش یافته است.
میزان سرانه درمان در طرح پزشک خانواده روستایی و شهرهای زیر 100هزار نفر این استان از 210 هزار ریال قبل از اجرای طرح تحول سلامت اکنون به بیش از 960 هزار ریال رسیده است.
خبرنگار: حمید جهان** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
3016/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.