سید علی صادق فروزنده روز چهارشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بهره برداران گندم کار این استان 180 میلیارد ریال دیگر مطالبات دارند که به‌زودی طبق جدول خرید پرداخت می‌شود.
وی تصریح کرد: امسال بیش از 67 تن گندم از کشاورزان مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: کار خرید گندم تقریباً در تمام مناطق این استان تمام شده و تنها یک مرکز خرید در شهرستان بویراحمد دایر است.
وی ابراز داشت: تاکنون 40 هزار تن از گندم خریداری شده در سیلوها ذخیره سازی شده که به دلیل کمبود سیلوها 15 هزار تن به تهران برای ذخیره سازی منتقل شده است.
فروزنده با اشاره به پیشرفت فیزیکی 60 درصدی سیلوی 30 هزار تنی ذخیره گندم شهرستان گچساران ابراز امیدواری کرد تا سال آینده این سیلو به بهره برداری برسد تا استان از صدور گندم به استان‌های دیگر برای ذخیره سازی بی‌نیاز شود.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد گفت که خرید گندم در 17 مرکز خرید مناطق گرمسیری و سردسیری انجام شد.
وی گفت: قیمت هر کیلوگرم گندم سیلویی 13 هزار ریال و دروم 13 هزار و 300 ریال است.
فروزنده با یادآوری خشکسالی و کم بارشی امسال و افزایش یک هزار تنی خرید گندم اظهار داشت: افزایش سطح زیر کشت و نظارت‌های دقیق کارشناسی از عوامل افزایش تولید این محصول استراتژیک در این استان است.
82 هزار هکتار گندم دیم و 24 هزار هکتار گندم آبی سال جاری در کهگیلویه و بویراحمد کشت شد.
کهگیلویه و بویراحمد 160 هزار هکتار زمین‌ کشاورزی دارد.
خبرنگار: فرزانه شریفی** انتشاردهنده: سید ولی موسوی نژاد
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.