به گزارش ایرنا، سید موسی خادمی روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: لازمه تحقق چنین امر مهمی در استان نیز زمینه سازی فرهنگی و ایجاد تناسب عرضه و تقاضا در بازار کار است.
وی افزود که افزایش میزان پذیرش در رشته‌های مورد علاقه دانش آموزان و آگاهی بخشی عمومی در مورد بسترها و زمینه‌های ایجاد اشتغال برای دانش آموختگان رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش از دیگر راهکارهای مهم برای متوازن کردن حضور دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد در رشته‌های تحصیلی است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: وضعیت بازار کار و اقتصاد سبب گرایش بیش از پیش دانش آموزان استان به رشته علوم تجربی شده که این موضوع یک معضل اساسی بوده و باید برای کاهش آن چاره اندیشی شود.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که سال تحصیلی جاری 13 هزار و 592 دانش آموز در این استان متقاضی ورود به رشته علوم تجربی، 2 هزار و 995 نفر رشته علوم انسانی و 883 نفر نیز رشته علوم ریاضی بودند.
هادی زارع پور اظهار داشت: تورم در رشته علوم تجربی در کهگیلویه و بویراحمد از میانگین کشوری بیشتر است.
وی افزود که هم اینک میزان پوشش رشته علوم تجربی در کشور 46 درصد و در کهگیلویه و بویراحمد 54 درصد است.
زارع پور با اشاره به اجرای طرح «هر دانش آموز یک مهارت» در کهگیلویه و بویراحمد تا پایان تابستان سال جاری، بیان کرد: بر اساس این طرح در مراکز آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان هر دانش آموز یک مهارت را به طور رایگان فرا می‌گیرد.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که فعالیت‌های لازم برای اجرای پروژه مهر (بازگشایی مدارس) در این استان آغاز شده است.
ایوب رضایی اظهار داشت: کمیته‌های ساماندهی نیروی انسانی، تعمیر، تجهیز و پشتیبانی، ارزیابی و حفاظت، توجیه و تبلیغ و اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد فعال شده است.
وی افزود که تصمیم گیری در مورد سازماندهی نیروی انسانی، نقل و انتقال نیروها، حمل و نقل دانش آموزان، پوشاک، تهیه کتاب‌های درسی و تعمیر و تجهیز مدارس از مهمترین فعالیت‌های پروژه مهر است.
افزون بر 150 هزار دانش آموز پسر و دختر در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می‌کنند.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشاردهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.