فیض الله پاسره روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که با برنامه ریزی‌های انجام شده در سال جاری نیز 119 روستای دیگر از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار خواهند شد.
وی با اشاره به افزایش پنج درصدی بهره‌مندی روستاها از آب آشامیدنی سالم در دولت تدبیر و امید بیان کرد که این شاخص از 68 درصد به 72 درصد افزایش داشته است.
پاسره عنوان کرد: از مجموع یک هزار و 676 روستای دارای سکنه در این استان، بیش از یک هزار و 470 مورد آن دارای تأسیسات و شبکه‌های آب‌رسانی هستند.
وی تعداد مشترکان روستایی آب آشامیدنی در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد را 60 هزار خانوار اعلام کرد گفت: در زمینه طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان 16 دستگاه گندزدایی آب در استان نصب شده است.
پاسره افزود: تا پایان برنامه ششم توسعه 100 کنتور آب هوشمند در روستاهای استان نصب و راه اندازی می‌شود.
وی گفت که از 60 هزار مشترک آب روستایی در استان 16 هزار مشترک غیرمجاز شناسایی شده است.
پاسره تصریح کرد که دولت 111 طرح فاضلاب را در سطح روستاهای کشور آغاز کرده که 15 مورد از آنها در این استان است.
مدیرعامل شرکت آبفای روستایی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: 15 روستای مورد هدف اجرای شبکه فاضلاب حدود 9 دهم جمعیت روستایی در این استان را شامل می‌شود.
پاسره یادآور شد که 2 مورد از آنها شامل طرح فاضلاب روستای شوتاور از توابع شهرستان کهگیلویه و تنگاری دشت روم بویراحمد هم اکنون آغاز شده و سایر روستاها نیز در حال مطالعه هستند.
وی با بیان اینکه حدود 120 روستای این استان با جمعیتی حدود 6 هزار نفر همچنان به دلیل بروز پدیده خشکسالی دچار بحران کم آبی هستند، گفت: آب مورد نیاز این روستاها با تانکر تأمین می‌شود که برای هر خانوار 50 لیتر در شبانه روز است.
پاسره افزود که هم اینک حدود 9 هزار کیلومتر شبکه توزیع و حدود 500 مورد نیز منابع ذخیره آب در سطح روستاهای این استان وجود دارد.
کهگیلویه و بویراحمد 713 هزار نفر جمعیت دارد که کمتر از 50 درصد آنان در روستاها زندگی می کنند.
این استان حدود یک هزار و 700 روستا دارد.
خبرنگار: حسین خدمتی ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7531/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.