به گزارش ایرنا، پژمان نیک اقبالی روز سه‌شنبه در نشست شورای فنی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: تعداد مراکز فعال تولید و عرضه بتن آماده، شن و ماسه، بلوک پلی استایرن و تیرچه و بلوک در این استان به ترتیب 9، 61، پنج و 102 مورد است.
وی افزود که هم اینک پنج مرکز تولید و عرضه بتن آماده، 38 مرکز شن و ماسه، چهار مرکز بلوک پلی استایرن و 82 مرکز تیرچه و بلوک در کهگیلویه و بویراحمد گواهینامه استاندارد و مجوز قانونی را ندارند.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این مراکز برای دریافت گواهینامه استاندارد و مجوز قانونی هر چه سریعتر اقدام کنند زیرا در غیر این صورت برخورد قانونی با صاحبان آن‌ها می‌شود.
نیک اقبالی عنوان کرد که تولید و عرضه مصالح ساختمانی غیراستاندارد و دارای کیفیت پایین در کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر به خطر انداختن جان مردم سبب کاهش عمر مفید طرح‌های عمرانی این استان و اُفت کیفیت آن‌ها می‌شود.
وی ابراز داشت: لیست مراکز تولید و عرضه مصالح ساختمانی استاندارد و باکیفیت کهگیلویه و بویراحمد نیز توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی این استان به دستگاه‌های اجرایی دارای طرح‌های عمرانی اعلام تا اقدام به خرید از آنها کنند.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت که علاوه بر بتن آماده، شن و ماسه، بلوک پلی استایرن و تیرچه و بلوک باید آسفالت تولیدی در استان نیز استانداردسازی و ارتقای کیفیت داده شده و این مسأله مهم در چند نشست شورای فنی مطرح شود.
نیک اقبالی اظهار داشت: پیمانکاران کهگیلویه و بویراحمد به منظور آگاهی هر چه بیشتر از برخی مقررات شامل قانون برگزاری مناقصات و شرایط عمومی پیمان به طور مستمر در دوره‌های آموزشی شورای فنی استان شرکت کنند و این امر در تمدید و ارتقای رتبه پیمانکاری آنها نیز مؤثر است.
وی افزود که مباحث مهم پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در ساخت و سازهای جدید در کهگیلویه و بویراحمد به طور دقیق و کامل رعایت شود.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.