کمک 15هزار میلیاردریالی مردم به حوزه سلامت/5 میلیون نفر درآستانه ابتلابه دیابت
به گزارش ایرنا، سید محمدهادی عیاضی روز یکشنبه در نخستین نشست مجمع استانی سلامت کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: 16هزار بیمار دیابتی در کشور وجود دارد و پنج میلیون نفر نیز در آستانه ابتلا به این بیماری هستند.
وی افزود که هم اینک 350 هزار بیمار سرطانی در کشور داریم و سالانه نیز 90 هزار نفر به این بیماری مبتلا می‌شوند.
معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: کمبودهایی در حوزه سلامت کشور وجود دارد که برای کاهش بخشی از آنها باید از ظرفیت مردم استفاده بیشتری شود.
عیاضی یکی از رویکردهای مهم وزارت بهداشت را تلاش برای ترویج سلامت جامعه محور دانست و عنوان کرد که این وزارتخانه به تنهایی نمی‌تواند مسائل مهم و گسترده عرصه سلامت و درمان را حل کند بلکه نیازمند همکاری هر چه بیشتر مردم و دیگر دستگاه‌های اجرایی است.
وی ابراز داشت: تمامی دستگاه‌های اجرایی به نوعی در تأمین سلامت نقش داشته و می‌توانند تأثیرگذار باشند و هیچ استثنایی در این زمینه وجود ندارد.
معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت که باید مردم در قالب نهادهای مدنی برای ایفای نقش بیشتر و بهتر در تأمین سلامت سازماندهی شوند و نهادهای مردم نهاد در پیشگیری و درمان بیماری‌ها اثرگذار خواهند بود.
عیاضی با اشاره به وجود 620 تشکل مردم نهاد فعال در حوزه سلامت در کشور، اظهار داشت: این تعداد تشکل ناکافی است و باید افزایش یافته و تقویت شوند.
وی افزود که می‌توان با تولید آثار هنری و فرهنگی به کاهش بروز و شیوع انواع بیماری‌ها در کشور کمک کرد و نهادهای فرهنگی و رسانه‌ها نیز رسالت مهمی در این راستا بر عهده دارند.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/8005/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.