صدرالله محرابی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که یکی از راه های درمانی بیماری سنگ کلیه عمل نفرولیتوترپیسی یا P.C.N.L (نوعی عمل جراحی سنگ شکن همراه با لیزر یا امواج ضربه ای) است.
وی بیان کرد: این عمل برای درمان سنگ های بزرگتر از 2 سانتی متر، سنگ های مقاوم به سنگ شکن های سرپایی و سنگ های متعدد کلیه انجام می شود.
محرابی عنوان کرد: در این روش درمانی پس از تشخیص محل سنگ کلیه با سونوگرافی بیمار با بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی عمل جراحی می شود.
وی اظهار کرد: عمل جراحی نفرولیتوترپیسی، با یک کاتتر به وسیله سوزن مخصوصی وارد کلیه و در مرحله بعد یک سیم راهنما، مسیر را به اندازه نیم تا یک سانتی متر باز کرده و دستگاه سنگ شکن با امواج ضربه ای و اولتراسونیک سنگ های محل را کاملا خرد و خارج می کند.
محرابی افزود: در صورت نبود علائم خون ریزی و باقیمانده ی سنگ در بدن بیمار، محل ورود سنگ شکن به بدن بیمار با بخیه بسته و پس از حداقل یک روز بستری، مرخص می شود.
وی ترخیص زود هنگام، نیاز نداشتن بیمار به مصرف داروهای مسکن و شکاف در حین عمل، بهبود سلامت و کاهش هزینه های بستری و درمان را از مزایای مهم این طرح دانست.
خبرنگار: حسین خدمتی ** انتشاردهنده:حسینعلی راشکی
7531/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.