به گزارش ایرنا رسول منعم روز پنجشنبه در مجمع سالیانه هیات پزشکی ورزشی همدان بر ساخت اماکن ورزشی با رعایت استانداردها و نکات ایمنی تاکید کرد و افزود: خیلی از آسیب دیدگی ها در عرصه ورزش به دلیل فعالیت در اماکن غیراستاندارد روی می دهد.
منعم بیان کرد: مصدومیت ها باعث کاهش عمر مفید ورزشکاران در عرصه های قهرمانی می شود و از همین رو باید با رعایت استانداردها به فعالیت بپردازند.
مدیر کل ورزش و جوانان همدان در ادامه با بیان اینکه کلینیک فیزیوتراپی ورزشی استان خدمت ویژه ای به ورزشکاران است بیان کرد: این مهم نشان از نگاه عدالت محور فدراسیون پزشکی ورزشی در سطح کشور است.
منعم با تقدیر از عملکرد هیات پزشکی ورزشی همدان گفت: این هیات با تعامل مطلوب و موثر با هیات های ورزشی در برگزاری رقابت های بزرگ بین المللی و ملی و استانی در استان کمک شایانی داشته است.
وی افزود: در تلاش هستیم هیات های شهرستان بتوانند با جذب مشارکتهای مردمی ،خدمات درمانی را به ورزشکاران ارائه کنند تا از حضور مستمر در فعالیت های ورزشی بهره مند شوند.
وی یادآور شد: هدف ما افزایش ورزشکاران سازمان یافته در سطح استان در سال جاری است و در فضاهای ورزشی هیچ یک از ورزشکاران بدون بیمه ورزشی نباید فعالیت داشته باشند.
* جراحی 150 ورزشکار همدانی در چهار سال گذشته
رئیس هیات پزشکی ورزشی همدان نیز در این نشست گفت: در چهار سال گذشته بیش از 150 ورزشکار همدانی برای عمل به تهران اعزام شده اند که با رایزنی با فدراسیون و جراحان متخصص هیچ ورزشکار همدانی در نوبت عمل جراحی قرار نگرفت.
به گزارش ایرنا رشید حیدری مقدم افزود: هزینه بستری و جراحی تمامی افراد آسیب دیده منتقل شده به فدراسیون پزشکی ورزشی کشور رایگان بوده است و این اقدام اهمیت برخورداری از بیمه ورزشی را نشان می دهد و استان های زیر 100 هزار بیمه شده ضرر مالی برای فدراسیون دارند.
وی بیان کرد: سال گذشته با حمایت فدراسیون پزشکی ورزشی تعداد 43 نفر از این ورزشکاران برای درمان و عمل جراحی به تهران اعزام شده اند و از خدمات فدراسیون پزشکی بهره مند شدند.
وی افزود: همچنین سال گذشته 698 آسیب دیده ورزشی تحت مداوا قرار گرفتند که بیشترین آسیب مربوط به رشته فوتبال بود.
2087/7520
خبرنگار: میثم ناصرنژاد** انتشار: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.