شهرستان 21 هزار نفری باشت در جنوب کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
پیش از این ایستگاه های هواشناسی در شهرستان‌های بویراحمد، دنا، گچساران، کهگیلویه، بهمئی و منطقه امامزاده جعفر گچساران فعالیت می‌کرد.
مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که طرح ساخت ایستگاه هواشناسی شهرستان باشت در 2 مرحله پیش بینی شده است.
فرج الله شکوهی پور افزود که مرحله اول این طرح شامل ساختمان و دیوار چینی در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع تا 2 ماه آینده بهره برداری می‌شود.
مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد که این طرح با سه میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی سازمان هواشناسی کشور اجرا می‌شود.
وی ابراز داشت که مرحله دوم ساختمان هواشناسی باشت با اعتبار 2 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی تا پایان سال جاری بهره برداری می‌شود.
شکوهی پور با اشاره به اهمیت ایستگاه‌های هواشناسی در پیش بینی خسارت‌ها به ویژه برای محصولات کشاورزی بر تلاش فرمانداران شهرستان‌های لنده و چرام برای راه اندازی ایستگاه‌های هواشناسی در این شهرستان‌ها تاکید کرد.
وی بیان کرد که هر یک از دستگاه‌ها و تجهیزات ایستگاه‌های هواشناسی یک میلیارد و 600 میلیون ریال بودجه نیاز دارد.
استان 713 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود 16 هزار و 200 کیلومتر مربع در جنوب غرب ایران واقع شده که بر اساس آمارهای ارائه شده، سالانه به‌طور میانگین بیش از 600 میلی متر بارش باران دارد.
خبرنگار: فرزانه شریفی** انتشاردهنده: سید ولی موسوی نژاد
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.