کوه دنا به عنوان یکی از مناطق مصوب ذخیرگاه زیست کره با مساحت 255 هزار و 537 هکتار در غرب کشور و در دل رشته کوه های زاگرس یکی از مهمترین زیستگاههای خرس قهوه ای محسوب می شود.
سید اسدالله هاشمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت که انجام یک کار علمی و تحقیقاتی برای حفظ گونه جانوری خرس قهوه ای یک ضرورت انکار ناپذیر در مقوله حفظ تنوع زیستی است.
وی گفت که باید به دنبال مناطق امنی برای نجات تنوع زیستی بود تا از این طریق تداوم حیات گونه های نادر و مهم حیات وحش از جمله خرس قهوه ای در شرایط طبیعی مورد حمایت و حفاظت قرار گیرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد تقابل انسان و حیات وحش را یکی از چالش های پیش روی کارشناسان محیط زیست در امر حفاظت از گونه های جانوری دانست و گفت: افزایش روز افزون جمعیت انسان و توسعه در مجاورت زیستگاههای طبیعی منجر به افزایش بهره برداری از منابع طبیعی، تجاوز به زیستگاههای حیات وحش و در نتیجه کاهش کیفیت و یا تخریب تنوع زیستی می شود.
هاشمی بیان کرد که تنها راهکار اصولی و منطقی برای حفظ و تکثیر طولانی مدت و پایدار گونه های مورد حفاظت، انجام مطالعات جامع و تهیه طرح مدیریت اصولی است.
وی اظهار کرد که با توجه به اهمیت موضوع اجرای پژوهشی با موضوع راهکارهای حفظ جمعیت کنونی خرس قهوه ای و زیستگاه طبیعی آن می تواند اقدام اثر گذاری برای حفظ این گونه ارزشمند حیات وحش باشد.
سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه وبویراحمد در اولین کارگروه حمایت از خرس قهوه ای در خرداد سال جاری بر لزوم حفاظت از این گونه جانوری ارزشمند تاکید کرد.
کهگیلویه وبویراحمد 320هزار هکتار مناطق حفاظت شده و شکارممنوع دارد که این میزان 2درصد بیشتر از نرم کشوری است.
خبرنگار:مظفر عدالت نسب**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
6162/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.