13 شهرک و ناحیه صنعتی با حدود 400 واحد صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
در سال گذشته 26 طرح راکد و بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی با اختصاص تسهیلات در مدار تولید قرار گرفت.
این طرح‌ها برای 360 نفر فرصت شغلی ایجاد کردند.
سهراب بنام روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود که این تسهیلات بر اساس نیاز واقعی طرح‌های تولیدی با تائید کارگروه استانی رفع موانع تولید با نرخ سود مورد عمل بانک‌ها یعنی مصوبه شورای پول و اعتبار پرداخت می‌شود.
وی بیان کرد که این طرح در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، به‌منظور تأمین مالی بنگاه‌های تولیدی، صنعتی و معدنی کوچک و متوسط و طرح‌های نیمه تمام دارای پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شده است.
بنام راه اندازی مجدد واحدهای تعطیل، کمک به اشتغال و افزایش تولید بنگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط، راه اندازی طرح‌های نیمه تمام تولیدی و تقویت تحرک اقتصادی از طریق منابع بانک‌ها را از دیگر اهداف اجرای این طرح دانست.
وی با بیان اینکه از طرح‌ها و واحدهای کوچک و متوسط مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و همچنین خارج از شهرک‌ها و نواحی صنعتی برای دریافت و پیگیری تسهیلات دعوت می‌شود، اظهار کرد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت www.behinyab.ir برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.
بنام ابراز کرد: اولویت اصلی پرداخت تسهیلات با آن دسته از بنگاه‌های تولیدی کوچک و متوسطی است که دارای مشکل نقدینگی بوده و از لحاظ ظرفیت تولید، دانش فنی مدیریت و بازار مشکلی که مانع راه اندازی یا افرایش تولید آنها شود وجود نداشته باشد.
به گفته وی واحدهای متقاضی باید بتوانند با دریافت این تسهیلات قادر به راه اندازی سریع و ایجاد اشتغال جدید باشند.
حدود 700 واحد صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و 70 درصد اشتغال در حوزه صنعت این استان مربوط به صنایع کوچک است.
خبرنگار: مظفر عدالت نسب ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
6162/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.