حسین عادلی نسب روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که کنتورهای دیماندی برق در این استان جمع آوری و کنتور هوشمند جایگزین آنها خواهد شد.
وی بیان کرد: سه هزار و 200 انشعاب دیماندی در این استان بالای 30 کیلووات وجود دارد که باید تعویض شوند.
عادلی نسب ارتقاء بهره‌وری، کاهش تلفات انرژی و فراهم کردن بستر مناسب برای مدیریت بار و مصرف مشترکان برق را از مهم‌ترین مزایای طرح فهام است.
وی کاهش تلفات غیرفنی در شبکه‌های برق، مدیریت تقاضا با ارسال نرخ به مشترکان و تشویق آنها به کاهش مصرف، مدیریت تقاضا از طریق کاهش دیماند، قطع برق مشترکان معین در شرایط بحرانی شبکه‌های توزیع، قرائت خودکار و قطع و وصل از راه دور کنتورها، راه اندازی بازار خرده فروشی برق و یکنواخت شدن کنتورها در سطح کشور را از دیگر مزایای اجرای طرح فهام ذکر کرد.
رئیس گروه نظارت شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: این طرح برای نخستین بار در زمستان 1395 در استان شروع شد و در سال جاری تعداد بیشتری از این کنتورها جایگزین می شود.
تاکنون بیش از یک هزار و 200 کنتور هوشمند برق برای نخستین بار در این استان نصب شد.
با توجه به مصوبه دولت جمهوری اسلامی ایران در سال 1388 شمسی و قانون برنامه پنجم توسعه کشور و همچنین قانون اصلاح الگوی مصرف مصوب اسفند 1389 مجلس شورای اسلامی، پیاده‌سازی سیستم قرائت و کنترل هوشمند بار و مدیریت انرژی با استفاده از فناوری‌های جدید به وزارت خانه‌های نفت و نیرو تکلیف شد.
شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد، 234 هزار مشترک برق دارد.
هم‌اکنون 55 فیدر فشار متوسط و 12 پست فوق توزیع در کهگیلویه و بویراحمد برق مشترکان را در این استان تأمین می‌کند.
خبرنگار: حسین خدمتی ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7531/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.