به گزارش ایرنا، اینک این شعر زیبا آب زنید راه را وانکه نگار می رسد وصف حال دل مردم مومن و خداجوست.
ای آقای خوبی ها چشم انتظاران ظهورت تشنه رسیدن و تحقق وعده الهی برای ظهورت هستند.
ای مهدی موعود (عج)، تو که امید آزادی خواهان برای برچیدن طومار بی عدالتی هستی بیا و با قدم های مبارکت جهان را رنگ و روی دیگری ببخش.

** شور عاشقان حضرت مهدی (عج)
در آستانه نیمه شعبان مردم ولایتمدار شهرها، بخش ها و روستاهای شهرستان های گچساران و باشت که از روزهای قبل با آذین بندی و چراغانی خیابان ها، مساجد، معابر آماده آئین های روز نیمه شعبان بودند، غرق شادی و انتظارند.
هم اینک آئین های جشن و شادی در مساجد، حسینیه ها، بقاع متبرکه، بوستان ها و برخی واحدهای مسکونی در حال برگزاری است.
مردم ولایتمدارشهرهای دوگنبدان و باشت با برپایی ایستگاه های صلواتی، پخش شیرینی و شربت از دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) پذیرایی می کنند.
در این آئین ها ارادتمندان و منتظران ظهور با اشک حسرت و ذکر یا ابا صالح مهدی برای ظهور یوسف گمگشته زهرای اطهر (س)دست به دعا برداشتند.
قرائت دعای فرج، مناجات شعبانیه، مولودی خوانی تبیین فلسفه غیبت و اهمیت انتظار دوستداران مکتب تشیع از دیگر بخش های این آیین ها بود.

**امام عصر (عج) از تولد تا غیبت
دوازدهمین پیشوای شیعیان در شب جمعه 15 شعبان سال255 قمری در خانه امام حسن عسکری (ع) و بانو نرجس در شهر سامرا دیده به جهان گشود.
مهدی موعود(ع) در مکتب امام حسن عسکری(ع) پرورش یافت، مردی که در عصر خویش بزرگوارترین، عابدترین و بردبارترین افراد زمان خود بود.
مادر بزرگوار حضرت مهدی(عج) نیز بانویی شایسته به نام نرجس بود که به نام های دیگری همچون سوسن، صیقل، یا صقیل و ملیکه نیز لقب داشت.
حضرت مهدی(عج) پنج سال بیشتر نداشت که پدرش امام حسن عسکری(ع) درهشتم ربیع الاول سال 260 قمری به دست معتمد، خلیفه عباسی به شهادت رسید و امام عصر(عج) بر پیکر پدر بزرگوار خویش نماز خواند.
برای امام زمان(عج)بیش از 300لقب ذکر شده که هریک بر بعد خاصی از شخصیت آن حضرت دلالت دارد.
دوران غیبت کوتاه مدت آن امام(عج) از سال 260 قمری آغاز شد و تا سال 329 قمری ادامه داشت.
شهرستان های گچساران و باشت با 150 هزار نفر جمعیت در جنوب کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
خبرنگار: فرزانه شریفی**انتشاردهند:حسینعلی راشکی
8143/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.