به گزارش ایرنا، علی یزدانی روز پنجشنبه در دیدار با استاندار کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: 970 شهرک و ناحیه صنعتی به مساحت 140 هزار هکتار در کشور وجود دارد.
وی افزود که با وجود برخی مشکلات از جمله محدودیت منابع مالی در کشور، دولت یازدهم در راستای تحقق هر چه مطلوب‌تر اقتصاد مقاومتی از بخش صنعت حمایت همه جانبه ای کرده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان کرد: 160 هزار نفر از افراد مشغول به کار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور تا پایان سال جاری به طور رایگان و توسط این سازمان در محل کار آموزش‌های لازم از جمله در زمینه مدیریت منابع مالی را فرا خواهند گرفت.
یزدانی عنوان کرد که یکی از مشکلات مهم شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور و دلیل اصلی بروز مشکلات اقتصادی برای آنها مدیریت نکردن منابع مالی است.
وی ابراز داشت: در حوزه حمایت از سرمایه گذاران برای تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز شهرک‌ها و نواحی صنعتی و همچنین قیمت تمام شده محصولات تولیدی آنها اختیار به استان‌ها واگذار شده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت که 50 درصد هزینه‌های پژوهش در زمینه بخش صنعت و یا شهرک‌ها و نواحی صنعتی توسط دولت پرداخت می‌شود.
یزدانی اظهار داشت: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با تمامی بانک‌های کشور برای همکاری با فعالان حوزه صنعت و واحدهای مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به منظور پرداخت سریع‌تر تسهیلات به آنها قرارداد همکاری منعقد کرده و مراحل عقد قرارداد با بانک صادرات نیز در حال انجام است.
وی افزود که تاکنون 389 خوشه اقتصادی در بخش‌های صنعت، کشاورزی، صنوف و صادرات در کشور شناسایی و ارتباط روز افزونی نیز بین آنها ایجاد شده است.
یزدانی بیان کرد: توسعه هر چه بیشتر خوشه‌های اقتصادی از ابعاد و رویکردهای مهم اقتصاد مقاومتی بوده و دولت یازدهم نیز توجه جدی به این موضوع دارد.
وی عنوان کرد که پروانه بهره برداری واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور که از مدار تولید خارج شده‌اند ابطال و مکان و یا انبار آنها در راستای کمک به تولید به دیگر متقاضیان واگذار می‌شود.
یزدانی ابراز داشت: مکان یابی شهرک‌ها و نواحی صنعتی در بسیاری از استان‌ها به طور مطلوب انجام نشده که سبب بروز مشکل محدودیت زمین برای ساخت شهرک‌ها و نواحی صنعتی جدید شده است.
وی گفت که متولیان امر و مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های موجود در این استان برای ایجاد و توسعه خوشه‌های اقتصادی را شناسایی کنند.
یزدانی اظهار داشت: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز آماده هرگونه همکاری با کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه و کمک به تحرک روز افزون شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان خواهد بود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که همت و تلاش دولت یازدهم کمک به بخش صنعت و فعالان آن در تمامی استان‌ها از جمله این استان است.
سید موسی خادمی اظهار داشت: دولت تدبیر و امید با وجود کمبود اعتبارات تاکنون اقدام‌های مهمی در زمینه کمک به طرح‌ها و واحدهای صنعتی و بازگشت مجدد آنها به چرخه تولید انجام داده است.
وی افزود که تشکیل و فعال کردن کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در کشور و استان‌ها بیانگر دغدغه جدی دولت به حوزه تولید و اشتغال در راستای تحقق شعار سال است.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به همراه هیات همراه در سفری به کهگیلویه و بویراحمد از شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان بازدید و با مسائل و مشکلات آنها آشنا شدند.
کهگیلویه و بویراحمد دارای 13 شهرک و ناحیه صنعتی به مساحت افزون بر یکهزار و 500 هکتار است.
42 واحد صنعتی راکد کهگیلویه و بویراحمد در 2 سال گذشته با دریافت حدود 200 میلیارد ریال تسهیلات به چرخه تولید بازگشتند.
در این مدت افزون بر یکهزار و 400 میلیارد ریال از محل تسهیلات رونق به 200 واحد تولیدی استان تزریق مالی انجام شد.
سال‌های 1393 و 1394 از محل صندوق توسعه ملی 470 میلیارد ریال و سال‌های 1394 و 1395 نیز 250 میلیارد ریال کمک فنی و اعتباری به 200 واحد تولیدی کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.