به گزارش ایرنا، محمد مهدی احمدی روز پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیران زیرمجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت که این وزارتخانه بیش از صدها ماموریت و وظایف خطیر در بخش های مختلف بر عهده دارد.
وی تصریح کرد که برخی ها حوزه وظایف و کارکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را تنها در کارهای هنری و برگزاری موسیقی خلاصه و محصور کرده اند که این مهم ظلم و اجحاف بزرگی به این وزارتخانه محسوب می شود.
وی یادآور شد که برگزاری چنین نشست هایی سبب آشنایی بیشتر با وظایف و ماموریت های ادارات و نهادهای زیرمجموعه و استفاده از ظرفیت های درونی هر یک از آنها خواهد شد.
احمدی ماموریت ها و رسالت های ذاتی هر یک از زیرمجموعه های حوزه وزارت ارشاد را یادآور شد و افزود که چنانچه این وظایف با هم و در قالب یک مجموعه و خانواده بزرگ فرهنگ و ارشاد اسلامی دیده شود، میانگین و نحوه ارزیابی ها نیز نسبت به کارکرد این وزارتخانه تغییر خواهد کرد.
وی ابراز داشت: به عنوان نمونه بسیاری از افراد ناآگاه به دلیل آنکه از دیگر کارکردها، نقش و وظایف مجموعه عظیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اطلاعی ندارند، تنها ماموریت اصلی این وزارتخانه را در موسیقی خلاصه و اقدام به بدترین تخریب ها و انتقادهای غیرمنصفانه نسبت به این نهاد فرهنگی می کنند.
مدیرکل هماهنگی امور استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این در حالی است که چنانچه وظایف و کارکردهای نهادهایی همچون حج و زیارت، اوقاف، کانونهای فرهنگی وهنری مساجد و خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان زیرمجموعه وزارت ارشاد به صورت هماهنگ دیده شود، به همان میزان نیز تنش ها و تخریب ها علیه این نهاد بزرگ فرهنگی در کشور کاهش و نگاه ها نیز اصلاح خواهد شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز تشکیل چنین شورایی را به منظور ایجاد هماهنگی، هم افزایی و تعامل بیشتر بین مجموعه های هم خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را تجلی عینی تدبیر و عقلانیت دانست و بر ضرورت ادامه و استمرار این مهم به ویژه در سطح استانها تاکید کرد.
سید موسی خادمی گفت: انجام این مهم هرچند دیر هنگام بوده اما تا حدود زیادی سبب بهبود ساختار و تغییر نگاه افکار عمومی به کارکرد های مجموعه این وزارتخانه خواهد شد.
وی برخی تخریب ها و انتقادهای بی جا از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط عده ای محدود و ناآگاه نسبت به موضوع برگزاری کنسرت های موسیقی را یادآور شد و اظهار داشت که تشکیل شورای مدیران زیرمجموعه علاوه بر ایجاد هم افزایی و هماهنگی بیشتر برای استفاده بهتر از ظرفیت های متنوع، سبب بهبود و آگاهی بیش از پیش افکار عمومی نسبت به کارکردهای این نهاد فرهنگی خواهد شد.
رضا دهبانی پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز به بیان برخی عملکردها وکارکردهای متنوع نهادهای زیرمجموعه خود پرداخت و افزود: هماهنگی و هم افزیی خوبی بین مدیران هم خانواده این وزارتخانه در این استان حاکم است.
خبرنگار: حمید جهان**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
3016/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.