به گزارش ایرنا، فتاح محمدی دوشنبه شب در آئین تجلیل از جانبازان گچساران همزمان با میلاد حضرت ابوالفضل عباس (ع) افزود که ایثارگران با گذشتن از والاترین گوهر وجودی خود برای دفاع از نظام جمهوری اسلامی همت کردند.
وی بیان کرد که شجاعت، غیرت ملی و همدلی با تأثیر پذیری از نهضت عاشورای حسینی در سایه ولایت پذیری از ویژگی‌های پاسداران، جانبازان و آزادگان هشت سال دوران دفاع مقدس است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به شرایط سخت جسمی برخی از جانبازان اشاره کرد و گفت: دولت یازدهم برای حمایت از ایثارگران برنامه‌های متنوعی اجرا کرده است.
محمدی بیان کرد: بازدید از خانواده‌های ایثارگران، حمایت‌های اجتماعی و کمک برای تأمین درمان و هزینه‌های پرستاری از جمله این برنامه‌ها بوده است.
محمدی با یادآوری خاطره حماسه سازی های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس بیان کرد که فرهنگ ایثار و شهادت یک فرهنگ راهبردی است که احیای آن در بین نسل جدید، نظام جمهوری اسلامی ایران را در برابر هر آسیبی بیمه می‌کند.
مدیر آموزش و پرورش گچساران نیز در این آئین گفت که فرهنگیان گچساران 800 ایثارگر دارند که بیش از 600 نفر از آنان بازنشسته و بقیه در حال خدمت در عرصه تعلیم و تربیت هستند.
ظهیرالدین پورالحسینی افزود که تجلیل از ایثارگران تقدیر از ادامه دهندگان واقعی نهضت عاشورای امام حسین (ع) است.
در این آئین از 130 جانباز و فرزند شهید گچساران با اهدای لوح سپاس و هدایایی تقدیر شد.
این شهرستان بیش از 600 جانباز بالای 25 درصد در زمان هشت سال دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی و میهن کرده است.
تعداد جانبازان این شهرستان بیش از یک هزار و 700 نفر است که از این تعداد یک هزار و 100 نفر دارای درصد جانبازی زیر 25 درصد هستند.
شهرستان 120 هزار گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.
43 گلزار شهدا در این شهرستان وجود دارد که پیکر 360 شهید هشت سال دفاع مقدس در آنها آرمیده است.
خبرنگار: فرزانه شریفی ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.